اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار آذربایجان شرقی:

7 کیلومتر از قطار شهری تبریز آماده بهره‌برداری است/ بهره‌برداری از پروژه اتوبان تبریز - سهند در 2 سال آینده

خبرگزاری فارس: استاندار آذربایجان شرقی گفت: هفت کیلومتر از خط اول قطار شهری تبریز آماده بهره‌برداری بوده و مذاکرات لازم با شرکت چینی برای تامین واگن‌های مترو صورت گرفته است.

7 کیلومتر از قطار شهری تبریز آماده بهره‌برداری است/ بهره‌برداری از پروژه اتوبان تبریز - سهند در 2 سال آینده
به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی استانداری آذربایجان شرقی، احمد علیرضابیگی اعتبار هزینه شده برای این پروژه را 505 میلیارد تومان ذکر کرد و گفت: تنها 40 میلیارد تومان از این رقم قبل از دولت نهم هزینه شده و این نشان دهنده توجه خاص دولت دکتر احمدی‌نژاد به موضوع قطار شهری است.
وی افزود: با بهره‌برداری از خط اول قطار شهری تبریز، شاهد تحولی بزرگ در این شهر به عنوان یک شهر مدرن خواهیم بود.
 
*از ظرفیت حمل و نقل استان استفاده مناسب نشده است
استاندار آذربایجان شرقی سرمایه‌گذاری بیشتر در حوزه حمل و نقل استان را مورد تاکید قرار داد و گفت: آذربایجان شرقی موقعیت ویژه‌ای از نظر دسترسی به بازار اروپا و قرار گرفتن در مسیر جاده ابریشم دارد؛ ولی به دلیل محدودیت اعتباری دولت، هنوز نتوانسته‌ایم از این قابلیت به طور مناسب استفاده کنیم.
بیگی با بیان این که احداث آزاد راه در استان از زمان دولت نهم، 10 برابر ارتقا پیدا کرده گفت: با این وجود نیازمندی استان بسیار بیشتر از این‌ها است و باید با جلب مشارکت بخش خصوصی در موضوع بهره‌برداری از آزاد راه‌ها بیشتر ورود پیدا کنیم.
  
*بهره‌برداری از پروژه اتوبان تبریز - سهند در 2 سال آینده
وی در خصوص پروژه اتوبان سهند - تبریز هم گفت: بخشی از این پروژه اجرا شده و تا دو سال آینده شاهد بهره‌برداری از آن خواهیم بود.
بیگی افزود: اتصال پروژه قطار شهری تبریز به شهر جدید سهند نیز در دست مطالعه است.
وی با اشاره به احداث بخش قابل توجهی از پروژه‌های مسکن مهر استان در شهر سهند گفت: مشکلات شهر سهند و واحدهای مسکن مهر در گفت‌وگو با مردم این شهر بررسی شده و مردم مشکلات خود را بازگو کرده‌اند.
 
*باید از هر فرصتی برای نشاط جامعه استفاده کرد
‌استاندار آذربایجان شرقی در خصوص تیم تراکتورسازی تبریز هم گفت: ما تراکتورسازی را یک فرصت ارزشمند برای نشاط جامعه و نمایش قابلیت‌های مردم آذربایجان شرقی می‌دانیم و قاطعانه از آن پشتیبانی می‌کنیم.
وی با تاکید بر این که باید از هر فرصتی برای نشاط جامعه استفاده کرد، افزود: خوشبختانه پاسخ مناسبی از جهت حمایت از این تیم دریافت کرده‌ایم و تیم تراکتورسازی نماد نشاط و همبستگی مردم آذربایجان بوده است.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول