اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار مشهد:

اعتبارات قطار شهری مشهد در دولت نهم 4 برابر شد

خبرگزاری فارس: شهردار مشهد گفت: دولت نهم چهار برابر دولت‌های قبلی اعتبار به خط یک مشهد اختصاص داد.

اعتبارات قطار شهری مشهد در دولت نهم 4 برابر شد
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، سید محمد پژمان صبح امروز در مراسم افتتاح رسمی خط یک قطار شهری مشهد که در محل پایانه غدیر مشهد برگزار شد، اظهار داشت: در اجرای خط یک قطار شهری مشهد بیش از 500 میلیارد تومان هزینه شد که براین اساس اعتباراتی که به منظور اجرای خط یک قطار شهری مشهد اختصاص یافت چهار برابر دولت‌های قبل بود.
وی با اشاره به خطوط دیگر قطار شهری مشهد افزود: در حال حاضر و در خط یک قطار شهری مشهد توسعه به میزان پنج کیلومتر به سمت فرودگاه در دستور کار قرار دارد.
شهردار مشهد ادامه داد: همچنین عملیات حفاری خط دو قطار شهری مشهد نیز آغاز شده و در حال حاضر نیز دو دستگاه حفار مکانیزه (tbm) برای اجرای حفاری این خط خریداری شده است.
این مسئول در ارتباط با اجرای سایر خطوط قطار شهری مشهد گفت: در حال حاضر مراحل مناقصه خط سه قطار شهری مشهد نیز در حال اجراست.
پژمان در ادامه به نگاه دولت در توسعه ناوگان ریلی اشاره کرد و افزود: با توجه به جهت‌گیری دولت که مقرر شده 75 درصد حمل‌ونقل درون‌شهری به حمل‌ونقل عمومی اختصاص یابد شهرداری مشهد نیز اقداماتی در اجرای این اصل تاکنون انجام داده است.
وی یادآور شد: در حوزه اتوبوسرانی و در چند سال اخیر به اندازه تاریخ اتوبوسرانی مشهد اتوبوس برای ناوگان حمل‌ونقل عمومی این شهر اختصاص یافته است.
شهردار مشهد تصریح کرد: بر این اساس در حال حاضر متوسط عمر اتوبوس‌های مشهد از 12سال به شش سال کاهش یافته است.
این مسئول در پایان به روند کاهشی اعتبارات در حوزه حمل‌ونقل ریلی اشاره کرد و اذعان داشت: امیدواریم با توجهی که دولت دهم در توسعه خطوط قطار شهری و حمل ونقل عمومی دارد اعتبارات این حوزه نیز مانند گذشته از رشد قابل توجهی برخوردار شود.
اتنهای پیام؛/ن۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول