اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور رئیس جمهور؛

خط یک قطارشهری مشهد به صورت رسمی افتتاح شد

خبرگزاری فارس: صبح امروز با حضور رئیس جمهور و پدر شهید کاوه خط یک قطار شهری مشهد با نام حضرت مهدی (عج) به صورت رسمی افتتاح شد.

خط یک قطارشهری مشهد به صورت رسمی افتتاح شد
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محمود احمدی‌نژاد صبح امروز در مراسم افتتاح رسمی خط یک قطار شهری مشهد اظهار داشت: مشهد با توجه به وجود بارگاه منور رضوی جایگاه خاصی در ایران و کشورهای جهان اسلام دارد.
رئیس جمهور ادامه داد: وجود بارگاه منور رضوی در مشهد مقدس سبب شده است که نگاه میلیاردها اندیشه و دل مشتاق به سوی این بارگاه منور باشد.
احمدی‌نژاد در ادامه مراسم افتتاح خط یک قطار شهری مشهد ادامه داد: با توجه به اهمیت شهر مشهد و جایگاه ویژه استان خراسان رضوی باید بهترین خدمات شهری و امکانات رفاهی برای مردم این شهر و زائران بارگاه منور رضوی فراهم شود.
وی با اشاره به ابعاد خدمتگزاری در عرصه نظام جمهوری اسلامی ایران گفت: در جمهوری اسلامی ایران خدمتگزاری به مردم و ملت ایران دارای دو جایگاه است.
رئیس جمهور ادامه داد: بعد عمومی خدمتگزاری به اقشار جامعه در تمام کشورهای جهان وجود دارد اما آنچه که در بعد دوم خدمتگزاری در نظام جمهوری اسلامی ایران وجود دارد الهام بخش از پیام‌ها و اندیشه‌های متعالی اسلام است.
وی در ادامه به خدمتگزاری به زائران بارگاه منور رضوی اشاره کرد و اظهار داشت: در شهر مقدس مشهد با توجه به بارگاه منور رضوی و حضور سالانه 25 میلیون زائر در این شهر مقدس خدمتگزاری را برای مسئولان مشهد چند برابر کرده است.
احمدی‌نژاد به خطوط ریلی خط یک قطار شهری مشهد اشاره کرد و گفت: در روز میلاد امام هشتم خط یک قطار شهری مشهد به صورت رسمی بهره‌برداری شد.
رئیس جمهور با اشاره به دوره آزمایشی بهره‌برداری خط یک قطار شهری مشهد به مدت شش ماه اشاره کرد و گفت: از زمان بهره‌برداری خط یک قطار شهری مشهد تاکنون ارزیابی‌های لازم در اجرای این خط قطار شهری در مشهد صورت گرفت که امیدواریم با پیگیری‌های لازم در زمان مقرر شده تعداد واگن‌های خط یک قطار شهری مشهد به ظرفیت پیش‌بینی شده برسد.
رئیس جمهور به اجرای سایر خطوط قطار شهری مشهد اشاره کرد و گفت: اجرای خطوط ریلی در کلان شهرها یکی از مباحث در دستور کار دولت است.
وی تأکید کرد: توسعه فعالیت‌های عمرانی به منظور افزایش رفاه مردم یک وظیفه است که باید در بالاترین تراز قرار گیرد.
وی با اشاره به بهره‌گیری از فناوری‌های نوین در کشور گفت: در این راستا دولت تلاش خود را برای رسیدن به این امر انجام می‌دهد، البته در این راستا و به موازات فناوری‌های نوین در دنیا تولید این‌گونه فناوری‌ها به منظور ارائه خدمت به مردم ایران را در دستور کار دارد.
انتهای پیام/صا10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول