اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل دفتر پژوهش استانداری خراسان جنوبی خبر داد:

جمع‌آوری 227 طرح پژوهشی دارای اولویت دستگاه‌های اجرایی

خبرگزاری فارس: مدیر کل دفتر آموزش و پژوهش استانداری خراسان جنوبی گفت: یکی از مصوبات جلسات گذشته این کارگروه جمع‌آوری طرح‌های پژوهشی اولویت‌دار دستگاه‌های اجرایی استان بود که در این راستا 227 طرح پژوهشی به دبیرخانه این کارگروه ارسال شده است.

جمع‌آوری 227 طرح پژوهشی دارای اولویت دستگاه‌های اجرایی
به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، سید علیرضا حسینی یک‌شنبه شب در کارگروه تخصصی پژوهش، نوآوری و فناوری خراسان جنوبی با اشاره به جایگاه کارگروه پژوهش اظهار داشت: از آنجا که پژوهش زیربنای هر نوع پیشرفتی است باید به این مسئله توجه بیشتری صورت گیرد.
وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری در چند سال اخیر بارها بر روی مسئله پژوهش و توسعه این بخش در مراکز دانشگاهی و اجرایی تصریح کرد: رهبر انقلاب در سخنانی در مورد اهمیت امر پژوهش تاکید داشتند که مشکلات کشور تنها بر پایه تحقیق و پژوهش قابل حل است.
مدیر کل دفتر آموزش و پژوهش استانداری خراسان جنوبی ادامه داد: همچنین باید در مورد بودجه پژوهشی استان نیز تعیین تکلیف شود چرا که بر اساس قانون بودجه باید دستگاه‌های اجرایی بین نیم تا سه درصد از اعتبارات خود را به امر پژوهش اختصاص دهند که باید در این قسمت نظارت صورت گیرد که این قانون شامل اکثر دستگاه‌های اجرایی می‌شود.
حسینی از ابلاغ آیین‌نامه اجرایی نحوه استفاده از این اعتبارات خبر داد و گفت: در این دستورالعمل وظایفی نیز برای این کارگروه تعریف شده است که باید عملیاتی شود.
وی با بیان اینکه باید این کارگروه فعالیت بیشتری را داشته باشد، تصریح کرد: نمود این فعالیت‌ها باید در سطح استان مشخص باشد.
مدیر کل دفتر آموزش و پژوهش استانداری خراسان جنوبی افزود: البته در این بین برخی از دستگاه‌ها ساختار تحقیقاتی دارند که باید بیش از پیش در این بخش فعالیت داشته باشند چرا که در حال حاضر در استان ما فعالیت‌های پژوهشی پراکنده است و باید در یک ساختار منسجم‌تری قرار گیرد.
حسینی افزود: استان ما یکی از قطب‌های دانشگاهی کشور است و از طرف دیگر استان یکی از استان‌های تازه تاسیس کشور است که نیاز به اجرای طرح‌های پژوهشی در بخش‌های مختلف دارد و باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.
انتهای پیام/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول