اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل دفتر آموزش و پژوهش استانداری بوشهر مطرح کرد:

مشکل جدی اعتبارات پژوهشی در بوشهر

خبرگزاری فارس: مدیرکل دفتر آموزش و پژوهش استانداری بوشهر گفت: در بخش اعتبارات پژوهشی مشکل جدی داریم واین مشکل اجرای فعالیت‌های پژوهشی را با مشکل مواجه کرده است.

مشکل جدی اعتبارات پژوهشی در بوشهر
به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، محمد هاشمی فرد پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بخشی از اعتبارات پژوهشی برای اجرای برنامه‌های مرتبط با این حوزه بویژه حمایت از پژوهشگران در اختیار دبیرخانه کارگروه پژوهش قرار گیرد.
وی اضافه کرد: دبیرخانه کارگروه پژوهش به شکل عملیاتی در این دفتر مستقر شده و از دفترهای فعال و تراز اول کشور است و روزانه محل رفت و آمد تعداد زیادی از اهل پژوهش است.
هاشمی فرد با اشاره به برگزاری نمایشگاه علم تا عمل گفت: 40 طرح از استان در این نمایشگاه شرکت داده شد که تعدادی از این طرح‌های رتبه برتر کسب کردند و  استان بوشهر از نظر مدیریت کار یکی از استان‌های برتر معرفی شد.
وی اظهار داشت: در بخش اعتبارات پژوهشی مشکل جدی داریم و با وجود اینکه کاملا واضح است که گره‌های موجود در بخش‌های مختلف استان به دلیل انجام نشدن پژوهش است، همکاری در این زمینه کم است.
مدیرکل دفتر آموزش و پژوهش استانداری بوشهر گفت: نبود بینشی صحیح در بین برخی دستگاه‌های اجرایی در زمینه هزینه‌کرد اعتبارات حوزه پژوهش، فعالیت در این حوزه را با مشکلات زیادی مواجه کرده است.
هاشمی فرد افزود: با وجود دستور قانون در بودجه امسال در این زمینه دستگاه‌ها اعتبارات اختصاص یافته به امور پژوهشی را یا نگه داشته و یا در بخش‌های دیگر هزینه می‌کنند.
وی اظهار داشت: پژوهش مسئله‌‌ای نیست که مختص دستگاه‌های دولتی باشد بلکه انجام فعالیت‌های پژوهشی در همه بخش‌های دولتی و خصوصی ضروری است.
هاشمی فرد اضافه کرد: ابتر ماندن فعالیت‌ها بدون پژوهش باید به خوبی محسوس باشد و هر دو بخش باید به پژوهش را در اجرای برنامه‌ها و فعالیت‌های خود به خوبی مشاهده کنند.
وی با بیان اینکه یکی از راهکارهای قابل اجرا در ان زمینه اجرای بند 108 قانون بودجه امسال است، یادآور شد: مدیران دستگاه‌های اجرایی موظف شوند که در ارایه عملکرد دستگاه خود، عملکرد حوزه پژوهش را نیز ارایه کنند.
مدیرکل دفتر آموزش و پژوهش استانداری بوشهر بیان کرد: به همین منظور ایجاد واحد پژوهش در دستگاه‌هایی که فاقد این واحد هستند ضروری است.
انتهای پیام/خ۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول