اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون پژوهشی دانشگاه محقق اردبیلی:

اولویت‌های پژوهشی اردبیل احصا شود

خبرگزاری فارس: معاون پژوهشی دانشگاه محقق اردبیلی خواستار احصای اولویت‌های پژوهشی استان با محوریت محققان و پژوهشگران دانشگاهی شد.

اولویت‌های پژوهشی اردبیل احصا شود
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حسین رزمجو پیش از ظهر امروز در جلسه کار گروه پژوهش استان اردبیل اظهار داشت: تعیین اولویت‌‌ها و نیازهای آموزشی مستلزم تخصص است که در این راستا با در نظر گرفتن دستگاه‌های اجرایی و اعمال تحقیقات انتظار داریم از متخصصان و محققان دانشگاهی در احصای اولویت‌های پژوهشی استفاده شده و کمیته‌های این امور تشکیل شود.
وی با یادآوری اینکه سیاست‌های پژوهشی کشور تصویب و ابلاغ شده و اخیراً نیز در استان فعال شده است، بیان کرد: پژوهشگران باید اولویت‌های پژوهشی خود را تبیین کرده و با تهیه طرح‌های مورد نیاز در سطح عالی اقدام کنند.
این مسئول با یادآوری اینکه کمیته پژوهش بیشتر در سطح ملی و کلان فعالیت می‌کند، اظهار امیدواری کرد: در سطح استان نیز در راستای اولویت‌های پژوهشی اقدام شده و پژوهش‌ها به طوری کاربردی طراحی و بررسی شوند.
رزمجو همچنین با بیان اینکه ما در صدد احصای نیازهای پژوهشی استان بودیم، خاطرنشان کرد: در این راستا با تمام ادارات استان مکاتبه داشتیم اما متاسفانه به غیر از یک اداره از هیچ اداره‌ای پاسخ نگرفتیم.
وی با یادآوری اینکه پایان‌نامه‌ها و رساله‌های پژوهشی را در راستای نیازهای تحقیقات استان سوق می‌دهیم، گفت: از دستگاه‌های اجرایی انتظار داریم با ورود به این حوزه جلوی موازی‌کاری در راستای تحقیقات را بگیرند.
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در ادامه این جلسه نماینده سازمان بسیج علمی و پژوهشی در استان نیز در سخنانی از تشکیل شش هسته علمی و پژوهشی با محوریت پزشکی، دانش‌آموزی، دانشجویی، اساتید، طلاب و مهندسین در استان خبر داد.
علی حسینی ماموریت انجام شده در این سازمان را حمایت‌های علمی از مخترعان، مبتکرین، محققین و پژوهشگران اعلام کرد و افزود: در این ارتباط در سال گذشته اردبیل مقام اول کشوری را به خود اختصاص داد.
وی تشکیل خانه نخبگان در حمایت از مخترعین و مبتکرین را در استان ضروری دانست و گفت: برای اینکه کارهای تحقیقاتی ما عملیاتی شود در هشت کار گروه علوم انسانی، برق و الکتروینک، مکانیک، عمران، فیزیک و شیمی وارد عمل شده‌‌ایم.
حسینی به برگزاری نمایشگاه علم و عمل اشاره کرد و بیان داشت: متاسفانه شرکت محققین ما در این نمایشگاه در شأن استان نبوده و این شاید به این دلیل است که اطلاع‌رسانی از طریق استانداری انجام نشده است.
وی به ظرفیت‌ها و بسترهای ممتاز پژوهشی در استان اشاره کرد و افزود: از مسئولان انتظار داریم با توجه به این ظرفیت‌ها با بها دادن به امر تحقیق و پژوهش زمینه را برای استعدادیابی فراهم سازند.
حسینی بیان داشت: تشکیل بنیاد نخبگان در اردبیل به دستور رییس جمهور می‌تواند راهگشای حل این مشکلات باشد.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول