اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون وزیر جهاد کشاورزی خبر داد:

رشد 4 برابری تولیدات محصولات کشاورزی در کشور

خبرگزاری فارس: معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: از ابتدای انقلاب تاکنون میزان تولیدات محصولات کشاورزی در کشور چهار برابر رشد داشته است.

رشد 4 برابری تولیدات محصولات کشاورزی در کشور
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، جهانگیر پرهمت بعدازظهر امروز در دومین همایش ملی بادام در استان چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: صادرات غیرنفتی برای کشور یک مزیت است که در این بستر افزایش صادرات محصولات کشاورزی از جایگاه ویژه و مهمی برخوردار است.
وی با اشاره به قابلیت‌های ویژه ایران در بخش کشاورزی، گفت: با توجه به شرایط اکولوژیکی و جغرافیایی ایران تولید محصولات خاص از جمله زعفران، بادام، پسته و خاویار در کشور دارای برند جهانی است که این مسئله نشان از توانمندی‌های ایران در بخش کشاورزی دارد.
پرهمت بر ضرورت ایجاد اشتغال پایدار در بخش کشاورزی تاکید و بیان داشت: بخش کشاورزی علاوه بر برخورداری از پتانسیل‌های بسیار به‌منظور ایجاد اشتغال پایدار و کاهش آمار بیکاری از منظر تأمین کننده نیازهای غذایی و پروتئینی کشور بسیار حائز اهمیت است.
رئیس سازمان تحقیقات و آموزش کشاورزی ادامه داد: بر اساس سیاست‌های نظام جمهوری اسلامی ایران باید بتوانیم در پایان برنامه پنجم توسعه رتبه دوم توسعه اقتصادی منطقه‌ای و در افق 1404رتبه نخست بخش کشاورزی را کسب کنیم.
وی از رشد 25 درصدی سطح کشت محصولات کشاورزی در کشور خبر داد و گفت: در اوایل انقلاب تنها 25 تن بادام از کشور صادر می‎شد که هم اکنون افزون بر چهار برابر افزایش یافته است.
پرهمت تامین امنیت غذایی را رکن اصلی توسعه اقتصادی در کشور برشمرد و گفت: استقلال سیاسی کشور در گرو تحقق امنیت غذایی در کشور و منطقه است.
پرهمت تأکید کرد: ظرفیت‌های زیادی در بخش کشاورزی کشور وجود دارد که باید به نحو مطلوب مورد بهره برداری قرار گیرد.
معاون وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه بخش بسیاری از محصولات به‌صورت غیر فرآوری شده و خام صادر می‌شود، گفت: حوزه فن‌آوری در بخش کشاورزی آنگونه که شایسته است تاکنون مورد توجه قرار نگرفته است.
وی ارتقای کیفیت محصولات و تولید سالم را هدف اصلی سازمان جهاد کشاورزی برشمرد و گفت: بخش عمده کارها نیاز به دانش فنی دارد تا بتوانیم در تولید بادام دستاوردهای خوبی را کسب کنیم.
پرهمت  بر حمایت بیشتر مسئولان در راستای راه اندازی مراکز تحقیقاتی به منظور افزایش محصول و کیفی‌سازی تولیدات در استان‌ها تاکید کرد.
 وی همچنین از راه‌اندازی ایستگاه تحقیقات بادام در استان چهارمحال و بختیاری خبر داد و گفت: در سال زراعی جاری بستر لازم برای محققان فراهم شده است تا بتوانیم بیش از پیش شاهد تولیدات باکیفیت در این استان باشیم.
دومین همایش ملی بادام با محوریت صادرات در کشور با همکاری تمامی دستگاه‌ها و سازمان‌های مرتبط ملی و استانی امروز در شهرکرد برگزار شد. 
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول