اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شیراز خبر داد:

نبود بخش مراقبت‌های ویژه بیماران مغزی در شیراز

خبرگزاری فارس: عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: در بسیاری از شهرها از جمله شیراز بخش مراقبت‌های ویژه بیماران مغزی وجود ندارد.

نبود بخش مراقبت‌های ویژه بیماران مغزی در شیراز
به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، افشین برهانی حقیقی در کنگره بازآموزی گروه مغز و اعصاب و جراحی مغز و اعصاب که در هتل پارس شیراز برگزار شد، اظهار داشت: با توجه به رژیم غذایی اشتباه که در حال حاضر در بین مردم رواج پیدا کرده سن سکته‌های مغزی کاهش یافته است.
این عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شیراز افزود: این وضعیت به طوری است که در مواردی بروز سکته‌های مغزی بین 30 تا 50 سال نیز گزارش شده است.
وی خاطرنشان کرد: هدف از برگزاری این کنگره انتقال آخرین اطلاعات به پزشکان در مورد بیماری‌های مغز و اعصاب است.
دبیر اجرایی کنگره بازآموزی گروه مغز و اعصاب، با اشاره به روش‌های درمان بیماری‌های عروق مغز، گفت: هر کدام از این روش‌ها باید در شرایط ویژه برای هر بیمار انجام شود.
وی با ابراز گله‌مندی در مورد عدم وجود امکانات مناسب ویژه درمان بیماران سکته‌های مغزی، اضافه کرد: امکانات و زیرساخت‌های درمان سکته‌های مغزی نسبت به برخی موارد دیگر از جمله سکته‌های قلبی دچار کمبود است، به طوریکه هنوز در بسیاری از شهرها از جمله شیراز بخش مراقبت‌های ویژه بیماران مغزی وجود ندارد.
برهانی حقیقی همچنین با بیان این که در مواردی هزینه درمان سکته مغزی زیر پوشش بیمه و این امر مشکلاتی را برای خانواده و بیمار به وجود می‌آورد، خواستار برطرف شدن آن شد.
وی با اشاره به این که از هر شش مورد یک نفر به دلیل بروز سکته مغزی فوت می‌کند، از خیران و مسئولان بهداشتی درمانی خواست برای ایجاد امکانات و زیرساخت‌های درمان بیماری‌های مغزی سرمایه‌گذاری کنند.
برهانی حقیقی گفت: با توجه به اینکه ظرفیت متخصصان و جراحان مغز و اعصاب شیراز بسیار بالاست، باید بیش از پیش از آن برای درمان بیماران بهره‌ برد.
انتهای پیام/آ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول