اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به منظور تامین منابع مالی شهرداری صورت می‌گیرد؛

اجرای طرح صکوک اجاره در شهرداری شیراز

خبرگزاری فارس: شورائیان شهر شیراز با به‌روزرسانی حسابرسی‌ها در شهرداری شیراز برای اجرای طرح صکوک اجاره، در آینده‌ای نزدیک رای اعتماد دادند.

اجرای طرح صکوک اجاره در شهرداری شیراز
به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، شهردار شیراز صبح امروز در جلسه علنی شورای شهر شیراز اظهار داشت: این طرح، منبع مالی جدید برای شهرداری‌ها به شمار می‌رود و در کشور ما نیز شهرداری شیراز جزو نخستین‌ شهرداری‌هایی است که آن را اجرایی می‌کند.
علیرضا پاک فطرت ادامه داد: لازمه اجرای این طرح به روزرسانی حسابرسی‌ها است و در شهرداری شیراز نیز به روزرسانی تا سال 86 صورت گرفته است.
پاک فطرت در ادامه بیان داشت: این طرحی جدید است که در کشورهای دیگر آغاز شده و بیشترین کاربرد آن در کشورهای آسیایی از جمله مالزی بوده که راحت‌تر و آسان‌تر از طرح اوراق مشارکت صورت گرفته است.
وی خاطرنشان کرد: بر اساس این طرح، نهادی که نیاز به سرمایه دارد دارایی خود اعم از منقول و غیرمنقول را به شرکت ثالث می‌دهد و در مقابل آن مالک به شیوه اجاره به شرط تملیک از شرکت ثالث حقوقی، ملک خود را خریداری می‌کند.
شهردار شیراز اضافه کرد: همچنین در این شیوه سرمایه مالک اولیه بیمه می‌شود و از طریق بورس به صورت سهام ارزش سرمایه در اختیار قرار می‌گیرد که این سهام عرضه شده قابلیت نقل و انتقال و فروش در بازار سرمایه و بورس را داشته و حتی در عرصه بین‌المللی نیز دارای ارزش است.
پاک فطرت ابراز داشت: در این طرح بحث ربوی بودن نرخ سود سرمایه‌گذاری از بین رفته و سرمایه‌های جز به راحتی جذب می‌شود و مراحل پیچیده اداری نیز مانند فروش اوراق مشارکت را ندارد.
انتهای پیام/آ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول