اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به عنوان پنجاه و سومین شهر؛

شهرداری پول در مازندران رسما افتتاح شد

خبرگزاری فارس: ساختمان شهر جدیدالتاسیس پول کجور با حضور مسئولان عالی رتبه استانی افتتاح شد.

شهرداری پول در مازندران رسما افتتاح شد
به گزارش خبرگزاری فارس از کجور، این مراسم که شنبه‌شب با حضور استاندار مازندران، مدیرکل امور شهری استانداری مازندران، نماینده مردم نوشهر و چالوس و کجور و کلاردشت در مجلس شورای اسلامی، شوراها و دهیاران کجور و جمعی از مسئولان نوشهر و چالوس و کجور و مردم کجور برگزار شد، بر اساس روال معمول مراسم‌ها با تاخیر زیاد برگزار شد.
همه آمده بودند به جز شخص استاندار مازندران و همین موضوع سبب شد که همه صبر کنند تا استاندار مازندران نیز به از راه برسد و مراسم افتتاحیه شهرداری شهر جدیدالتاسیس پول کجور آغاز شود.
تاخیر در برگزاری مراسم موجب شد تا مجری برنامه چند بار در طول مراسم از تاخیر به وجود آمده از حضار عذرخواهی کرده و برنامه‌ را به طور فشرده دنبال کند. 
 
* هندسی شهری از ابتدا در پول لحاظ شود
حجت‌لاسلام محمود مشایخ امام جمعه نوشهر در این مراسم به ایراد سخن پرداخت و درباره شهر جدیدالتاسیس پول کجور گفت: اکنون در ابتدای راه شهرسازی در این شهر جدید هستیم بنابراین باید در ساخت این شهر دقت لازم صورت گیرد و خیابان‌‌ها و معابر آن بر اساس مهندسی لازم شهری و استانداردهای روز و مناسب با اقلیم جغرافیای این منطقه طراحی و ساخته شود تا در آینده مشکلی به وجود نیاید.
وی همچنین در بخشی از سخنان خود به اختلاس اخیر بانکی اشاره کرد و اظهار داشت: با این کارشان می‌خواهند همه مردم را به مسئولان نظام، امام و انقلاب بدبین کنند. 
 
* ایجاد زیرساخت‌های اساسی برای آسایش مردم
نماینده مردم نوشهر و چالوس در مجلس نیز با تبریک هفته نیروی انتظامی اظهار داشت: نگاه دولتمردان از ابتدای انقلاب اسلامی به مناطق محروم و زیرساخت‌ها معطوف بود تا مردم در سایه این زیرساخت‌ها در آرامش و اسایش زندگی کنند.
انوشیروان محسنی بندپی به افتتاح بیمارستان شبانه‌روزی کجور اشاره کرد و گفت: برای نخستین بار در کجور کارکنان یک سیستم اداری همه از کجور هستند و هیچ فرد غیربومی در این بیمارستان وجود ندارد.
وی همچنین با اشاره به انتقال آب دیوچشمه، ایجاد پست مستقل برق و در نظر گرفتن تمهیدات لازم برای انتقال گاز به این بخش را از مهم‌ترین اقدامات برای ایجاد زیرساخت‌های لازم در ابن بخش عنوان کرد.
 
* پول کجور پنجاه و سومین شهر مازندران است
سید یونس حسینی مدیرکل امور شهری استانداری مازندران نیز بیان داشت: ساختمان شهرداری پول به گونه‌ای طراحی خواهد شد که با فضای بافت طبیعی منطقه کجور همخوانی داشته باشد.
وی تاکید کرد: به هیچ وجه امکان ندارد در مجموعه شهرداری شهر جدیدالتاسیس پول کجور از کارکنان غیربومی استفاده شود و شهردار و تمامی کارکنان آن نیز الزاما باید ساکن پول کجور و بومی این منطقه باشد.
حسینی همچنین در پایان از تایید نامه درخواست شهر شدن کجور توسط استاندار و ارسال آن به وزارت کشور  و نیز افزایش سرانه هر شهروند مازندرانی تا میزان 200 هزار تومان خبر داد.
وی با بیان اینکه پول به عنوان پنجاه و سومین شهر مازندران رسما آغاز به‌کار می‌کند، تصریح کرد: سه شهرداری دیگر در استان مازندران به‌زودی افتتاح می‌شوند. 
 
* مهم‌ترین اصل در کار شهرداری پایبندی به قانون است
استاندار مازندران به‌عنوان آخرین سخنران این مراسم خاطرنشان کرد: منطقه کجور مازندران یکی از مناطق نخبه‌پرور کشور است که از گذشته‌های دور تا به امروز نیز این روند ظهور استعدادها، فرهیختگان و اندیشمندان به نام و تاثیرگذار در امور کشوری را در خود حفظ کرده است.
وی با اشاره به افتتاح و آغاز به کار شهرداری شهر جدیدالتاسیس پول کجور گفت: مهم‌ترین اصل در کار شهرداری پایبندی به قانون و ضوابط است و همواره نیز باید در چارچوب آن حرکت کرد تا موفق بود.
انتهای پیام/صا10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول