اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در پنج ماهه سال جاری صورت گرفت:

ارسال 12 هزار بسته پستی به کشورهای مختلف

خبرگزاری فارس: مدیرکل گمرک استان قم از ارسال 12 هزار و 464 بسته پستی و مطبوعات به وزن 68 هزار و 196 کیلوگرم به کشورهای مختلف خبر داد.

ارسال 12 هزار بسته پستی به کشورهای مختلف
احمد ذاکری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم، با اشاره به اهمیت گمرک در نظام اقتصادی گفت: نقشی که  گمرک در  نظام اقتصادی کشورها ایفا می‌کند هر روز بیش از پیش مورد توجه قرار می‌گیرد چرا که گمرک ضمن پاسداری از مرزهای اقتصادی کشور و حفاظت از منافع جامعه، در رشد و توسعه اقتصادی، ایجاد اشتغال، توسعه صادرات غیرنفتی، حمایت از صنایع داخلی و تولید و تامین مواد اولیه مورد نیاز واحدهای تولیدی نقش دارد.
وی خاطرنشان کرد: گمرک استان قم با توجه به موقعیت ویژه استان و دسترسی به راه‌های مواصلاتی کشور، وجود منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان، وجود شهرک صنعتی شکوهیه، نزدیکی به فرودگاه امام خمینی(ره) در راستای اهداف فوق و پشتیبانی از فعالیت‌های اقتصادی، ایجاد اشتغال و تحرک در اقتصاد استان مورد اهمیت است.
مدیرکل گمرک استان قم در ادامه از رشد یک درصدی بخش ترانزیت در استان خبر داد و گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون 35 هزار و شش تن کالا به ارزش 304 میلیون و 421 هزار دلار از سایر گمرکات به گمرک سلفچگان ترانزیت شده است.
وی بیان داشت: اداره‌کل گمرک استان در زمینه امانات و مرسولات پستی در سال جاری 688 بسته به وزن 3 هزار و 446 کیلوگرم از کشورهایی نظیر آمریکا، استرالیا، امارات، آلمان، عراق و....به عنوان هدیه و سوغات به بخش امانات خارجی وارد و ترخیص شده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر وزن 33 درصد و از لحاظ ارزش 37 درصد رشد داشته است.
ذاکری از ارسال 12 هزار و 464 بسته پستی و مطبوعاتی به وزن 68 هزار و 196 کیلوگرم به کشورهای دیگر خبر داد.
وی عنوان کرد: در بخش قضایی نیز 67 فقره پرونده قاچاق به ارزش 36 هزار و 832 میلیون ریال در گمرک استان قم تشکیل شده است که از این تعداد 58 فقره پرونده مربوط به پرونده‌های بالای 10 میلیون ریالی و تعداد 9 فقره پرونده مربوط به پرونده‌های زیر 10 میلیون ریال بوده است.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول