اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت پست:

همه نقاط کشور قابلیت دریافت خدمات پستی را دارند

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت پست گفت: هیچ نقطه‌ای در کشور از دریافت خدمات پستی محروم نیست.

همه نقاط کشور قابلیت دریافت خدمات پستی را دارند
محمدحسن کرباسیان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد اظهار داشت: با توجه به اینکه موضوعات الکترونیک در کشور بسیار فعال شده و رشد قابل ملاحظه‌ای داشته است، شرکت پست جمهوری اسلامی نیز به سمت استفاده هر چه بیشتر از خدمات الکترونیکی پیش می‌رود.
وی افزود: پست جمهوری اسلامی در سال‌های اخیر چه از لحاظ فرهنگی و چه از لحاظ ارائه خدمات تحولات خوبی داشته است به طوری که در سال گذشته 814 میلیون ترافیک خدمات پستی داشتیم که به واسطه مسائل و مشکلات کشور، رقم قابل توجهی است.
رئیس هیئت مدیره شرکت پست با اشاره به اینکه هم جای کار بسیار زیادی در این زمینه وجود دارد، افزود: امیدواریم بتوانیم با موضوعات ICT روستایی که دفاتری هستند که در آنها همه سرویس‌ها از جهت، پست، پست بانک و مخابرات انجام می‌شود، با استفاده از امکاناتی که دولت برای این بخش سرمایه‌گذاری کرده است، خدمات رسانی را در دسترس‌تر و سهل الوصول‌تر کنیم.
کرباسیان ادامه داد: همچنین در مناطقی که فاقد بانک می‌باشد، احداث پست بانک در محلی که هم قابلیت به اتصال به اینترنت دارد و هم خط پستی و هم شبکه پولی از جهت پست بانک انجام شده و در آن سرویس‌هایی که نیاز به بخش پولی و فیزیکی دارد و میان پست بانک و پست مشترک است انجام می‌گیرد.
وی افزود: در حال حاضر با توجه به احداث تعداد قابل ملاحظه‌ای دفاتر ICT روستایی هیچ منطقه‌ای از کشور در شرایطی وجود ندارد که امکان ارائه خدمات پستی به آن منطقه غیرقابل انجام باشد.
مدیرعامل شرکت پست ایران درباره دفاتر ICT فعال در کشور گفت: در حال حاضر تعداد 5 هزار ICT شهری و تعداد 10 هزار ICT روستایی فعال به کار هستند که طی برنامه‌های آتی این تعداد به 16 هزار دفتر ICT روستایی افزایش پیدا کرده و به بهره‌برداری می‌رسد.
کرباسیان افزود: احداث این دفاتر ‌ICT روستایی نیز به جز ارائه خدمات پستی و پست بانک ایستگاه‌های هواشناسی نیز به این دفاتر منتقل شده و از سیستم‌های پستی استفاده می‌کنند.
رئیس هیئت مدیره شرکت پست ضمن تشکر از بخش خصوصی اظهار داشت: شرکت پست در رابطه با خصوصی‌سازی همگام با اصل 44 قانون اساسی حرکت می‌کند به این معنا که شبکه‌های اصلی تنظیم مبادلات توزیع خدمات پستی قابلیت واگذاری ندارد و حاکمیت آن در دولت باقی می‌ماند و تعبیه بخش‌ها به صورت اپراتور انجام کار می‌کند.
وی افزود: سال گذشته اپراتور اول شرکت پست جمهوری اسلامی ایران راه‌اندازی شد که در آینده با پیگیری‌هایی که سازمان تنظیم مقررات انجام خواهد داد اپراتورهای بعدی نیز داده می‌شوند.
کرباسیان ادامه داد: سازمان پست جمهوری اسلامی که قبولی خدمات شبکه‌های اصلی تنظیم مبادلات است، طی انجام مصوبات و ابلاغ دستورات، واگذاری‌های بیشتری به بخش خصوصی خواهد داشت و این روند شکل تندتری به خود می‌گیرد.
وی ضمن تأکید بر اینکه تنها شرکت مجاز ارائه خدمات فیزیکی پستی، شرکت پست جمهوری اسلامی است، گفت: جابه‌جایی هرگونه مرسولات، مطبوعات، نامه‌ها، پاکت و امانات صرفاً بر اساس قانون تشکیل شرکت پست بر عهده این شرکت است و چنانچه هر شرکت دیگری بخواهد این سرویس‌ها را انجام دهد حتما باید از کمیسیون تنظیم مقررات اخذ مجوز کند.
مدیرعامل شرکت پست جمهوری اسلامی از خدمات جدید پستی این شرکت خبر داد و اظهار داشت: بعضی از خدمات جدید الکترونیکی که از طریق کد پستی 10 رقمی ارائه می‌شود و در جهت سرویس‌دهی به بانک‌ها و اداراتی که نیاز به شناسایی مکان‌ها و گرفتن استعلامات دارند، انجام می‌شود.
وی افزود: همچنین سیستم خرید و فروش اینترنتی نیز در سال جاری در دستور کار شرکت پست قرار دارد گرچه این سیستم در گذشته هم انجام شده امام اکنون در حال تقویت این سیستم هستیم.
کرباسیان که وضعیت پست خراسان رضوی را قابل قبول و بسیار خوب ارزیابی کرد، گفت: با تلاشی که در این استان انجام شده است بعضی از خدمات در گذشته به صورت نسبی بوده و باید در دفاتر پستی انجام می‌گرفته در حال حاضر با استفاده از سایت خود مجموعه پست به صورت الکترونیک ارائه می‌شود.
وی افزود: مجموعه کد پستی 10 رقمی در خراسان رضوی به طور کامل قابل استفاده می‌باشد و برای سازمان‌هایی که نیاز به انطباق اطلاعات و یا تأیید نشانی دارند بسیار پرکاربرد و حائز اهمیت است.
وی از ارتباط و همکاری شرکت پست با سایر ادارات یاد کرد و اظهار داشت: شرکت پست با وزارت نفت ارتباط بسیار خوبی دارد و در 600 واحد آنلاین در کشور خدمات کارت سوخت به مشتریان ارائه می‌دهیم.
کرباسیان افزود: شرکت پست با نیروی انتظامی در زمینه‌هایی مانند گواهینامه، گذرنامه، کارت سوخت و ... همکاری دارد و همچنین سازمان امور مالیاتی مجموعه‌های قوه قضائیه در بحث ابلاغیه‌های قوه قضائیه، سازمان تأمین اجتماعی، فنی و حرفه‌ای و بسیاری از سازمان‌ها و ادارات ارتباط و همکاری نزدیک دارد.
مدیرعامل شرکت پست جمهوری اسلامی ایران خراسان رضوی را از پیشتازان پست در کشور معرفی کرد و گفت: از حیث اقتصادی و از جهت رفت و آمدهای زیاد استان، خراسان رضوی در وضعیت مطلوبی به سر می‌برد.
انتهای پیام/صا10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول