اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کمیته امداد شاخه یک یاسوج:

مجتمع‌های فرهنگی تحصیل دانش‌آموزان را راحت کرده است

خبرگزاری فارس: رئیس کمیته امداد شاخه یک یاسوج گفت: ساخت مجتمع‌های فرهنگی خوابگاهی امکان تحصیل بهتر را برای دانش‌آموزان در نقاط محروم استان کهگیلویه و بویراحمد راحت‌تر کرده است.

مجتمع‌های فرهنگی تحصیل دانش‌آموزان را راحت کرده است
به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، زریر انصاری در آئین افتتاح رسمی مجتمع فرهنگی خوابگاهی شهدای یاسوج وابسته به کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد گفت: تجهیز دانش‌آموزان ساکن در این خوابگاه به دو سلاح علم و ایمان، رسالت اصلی ما است.
رئیس کمیته امداد شاخه یک یاسوج که امروز به عنوان رئیس کمیته امداد شهرستان بویراحمد منصوب شد، افزود: کمیته امداد همواره در حمایت از اقشار محروم به‌ویژه در سرفصل‌های فرهنگی و آموزشی پیشگام بوده و در این زمینه از هیچ تلاشی دریغ نکرده است.
انصاری عنوان کرد: ساخت مجتمع‌های فرهنگی خوابگاهی امکان تحصیل بهتر را برای دانش‌آموزان در نقاط محروم استان کهگیلویه و بویراحمد راحت‌تر کرده است.
وی ابراز داشت: تعداد دانش‌آموزان ساکن در مجتمع‌فرهنگی تربیتی شهدای یاسوج کمیته امداد، صد نفر بوده که از امکانات رفاهی این خوابگاه استفاده و در مدارس آموزش و پرورش به تحصیل مشغول هستند.
انصاری ادامه داد: تعداد ایتام ساکن در این مجتمع 18 نفر است که از مسئولان و خیرین می‌خواهیم تا نسبت به حمایت مالی از این افراد اقدام کنند.
رئیس کمیته امداد شاخه یک یاسوج گفت: کمیته امداد در امر تحصیل و تهذیب دانش‌آموزان حساس بوده و برای آموزش اخلاق در کنار کسب علم برنامه‌ریزی و تلاش دارد.
رئیس مجتمع فرهنگی تربیتی شهدای یاسوج نیز در این دیدار یادآور شد: 90 درصد دانش‌آموزان ساکن در این مجتمع قبولی خرداد هستند در حالی‌که اگر چنین مجتمع‌هایی وجود نداشته باشد قریب به 80 درصد این دانش آموزان امکان تحصیل را نخواهند داشت.
حسین موسوی عنوان کرد: اکثر دانش‌آموزان ساکن در مجتمع‌های فرهنگی تربیتی، از روستا و مناطق محروم آمده که به کمک امکانات این مجتمع‌ها می‌توانند در یک شرایط خوب به تحصیل خود ادامه دهند.
وی با اشاره به موفقیت‌های بسیار خوب دانش‌اموزان ساکن در این مجتمع از سال 79 تاکنون گفت: بر اساس آمار موجود 156 دانش‌آموز دوره پیش‌دانشگاهی از سال 79 تا 89 در این خوابگاه فارغ‌التحصیل شدند که از مجموع آن‌ها، 110 نفر موفق شدند در رشته‌های بسیار خوب وارد دانشگاه‌های معتبر کشور شوند.
موسوی با بیان این‌که برخی از افرادی که در این مجتمع مدارج تحصیلی خود را طی کرده و به موفقیت‌های خوبی در جامعه رسیدند، بیان داشت: تعداد 43 نفر از این افراد که اکنون در سمت‌های پزشک، مهندس، استاد دانشگاه، کارمند و نظامی در حال خدمت به جامعه هستند با این مجتمع در ارتباط هستند و برخی از آن‌ها در جمع دانش‌اموزان این مجتمع صحبت خواهند کرد.
موسوی موفقیت‌های کنونی این مجتمع را در اول راه خواند و اضافه کرد: با تلاش و برنامه‌ریزی افق بسیار روشن‌تری را برای این مجتمع فرهنگی تفریحی پیش‌بینی می‌کنیم.
رئیس مجتمع فرهنگی تربیتی شهدای یاسوج افزود: در این مجتمع سعی داریم با در نظر گرفتن روحیات جوانی و نوجوانی دانش‌آموزان به‌گونه‌ای عمل شود که مسائل اخلاقی و معنوی در کنار علم و دانش به آن‌ها آموزش داده شود.
وی اضافه کرد: پرورش دانشمندان مومن و متعهد در برنامه مدیریتی این خوابگاه بوده که در کنار علم و تحصیل که اولویت اصلی ما است به این مهم توجه شده تا در این خوابگاه که توسط نهاد مقدس کمیته امداد اداره می‌شود، انسان‌های باسواد و با اخلاق به جامعه تحویل داده شود.
موسوی امکانات این مجتمع فرهنگی را مناسب برای فعالیت‌های علمی فرهنگی خواند و ادامه داد: کلاس کامپیوتر، فنی و حرفه‌ای، مشاوره، ویزیت رایگان دانش‌آموزان توسط پزشک، کتابخانه، کلاس‌های مذهبی و فوق‌العاده و آموزش امداد و نجات از جمله خدماتی است که در مجتمع فرهنگی خوابگاهی کمیته امداد به دانش آموزان ارائه می‌شود.
رئیس مجتمع فرهنگی تربیتی شهدای یاسوج ساخت یک سالن ورزشی سرپوشیده را از نیازهای اصلی این مجتمع دانست و اذعان داشت: با توجه به این‌که این مجتمع در یک محله مسکونی بنا شده ساخت این سالن به‌منظور جلوگیری از ایجاد مزاحمت برای همسایگان ضروری است که از معاون عمرانی استاندار می‌خواهیم در این موضوع کمیته امداد و این مجتمع فرهنگی را یاری کنند.
انتهای پیام/ن۱۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول