اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول امور کودکان بهزیستی:

نیاز عاطفی کودکان مهمتر از نیاز جسمی‌ آنان است

خبرگزاری فارس: مسئول امور کودکان سازمان بهزیستی استان اصفهان گفت: در جامعه امروز نیاز عاطفی کودکان باید بیش از نیاز جسمی آنها برای والدین اهمیت داشته باشد.

نیاز عاطفی کودکان مهمتر از نیاز جسمی‌ آنان است
عفت نجف‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان به مناسبت برگزاری همایش دوچرخه‌سواری ویژه کودکان شش ساله مهد‌های کودک که با همت سازمان بهزیستی استان اصفهان و هیئت ورزش‌های همگانی این استان برگزار شده است، اظهار داشت: والدین باید به این نکته توجه داشته باشند که تعادل بین نیاز‌های جسمی و عاطفی فرزندان از نیاز‌های مهم کودکان امروز جامعه است که البته در این راستا نقش دولت نیز برای آموزش‌های مهارت‌های صحیح زندگی به والدین برای ارتباط برقرار کردن با کودکانشان غیر قابل انکار است.
وی با بیان اینکه هدف از برگزاری این همایش  دوچرخه سواری کودکان، به مناسبت روز جهانی کودک و گرامیداشت مقام این قشر آینده‌ساز است، تاکید کرد: در همایش دوچرخه سواری علاوه بر تأمین روحیه نشاط و شادابی و همچنین ارتقای سلامت جسمی کودکان، احترام گذاشتن به حقوق کودک را طبق پیمان‌های جهانی و بین‌المللی مدنظر قرار دادیم.
مسئول امور کودکان سازمان بهزیستی استان اصفهان با اشاره به اینکه در گذشته محبت، بین کودکان یک خانواده تقسیم می‌شد، تصریح کرد: در حال حاضر با توجه به کاهش تعداد فرزندان، محبت تنها به یک یا دو کودک معطوف می‌شود.
وی تصریح کرد: والدین باید بتوانند تعادل را بین محبت خود به کودکانشان و همچنین میزان خواسته‌های آنها با درایت ایجاد کنند که در غیر این‌صورت چنین کودکانی با مشکلات خاص اجتماعی روبرو می‌شوند.
نجف‌پور اضافه کرد: از مهمترین آموزه‌های والدین به کودکان می‌توان به ایجاد فضای معقول ابراز وجود برای کودکان و ایجاد قدرت تصمیم‌گیری صحیح در کودکان اشاره کرد که البته نقش مسئولان دولتی نیز در همکاری با خانواده‌ها برای ایجاد چنین فضاهایی بسیار مهم است.
انتهای پیام/ح30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول