اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در سالمندان؛

ورزش نکردن ابتلا به دیابت نوع 2 را افزایش می‌دهد

خبرگزاری فارس: سرپرست شبکه بهداشت و درمان اردل گفت: در بین سالمندان ورزش نکردن، چربی زیاد بدن و کمبود فیبرهای غذایی در ایجاد دیابت نوع دو نقش دارند.

ورزش نکردن ابتلا به دیابت نوع 2 را افزایش می‌دهد
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، محمد خاکسار بعدازظهر امروز در همایش سالمندان در اردل اظهار داشت: آشنایی با بیماری‌های دوران سالمندی و چگونگی رفتار با سالمندان از مهم‌ترین اهداف برگزاری این همایش به‌شمار می‎‌رود.
وی با اشاره به اهمیت زندگی سالمندان و ضرورت رعایت رژیم غذایی سالمندان، گفت: سوخت و ساز در سنین بالا تغییر می‌کند و فرد کالری کمتری می‌‌سوزاند، این وضع به معنای افزایش وزن است.
خاکسار با بیان اینکه سالمندان پس از گذر از سنین 60 تا 70 معمولا کاهش وزن پیدا می‌کنند، گفت: سالمندان معمولا کمتر غذا می‌خورند، که تا حدی به این علت است که ظاهرا بدن حس می‌کند که نیاز کمتری به کالری دارد، به علاوه تضعیف ذائقه و شم افراد مسن برای غذاها، تنهایی و نبود همراه هنگام غذاخوردن، ممکن است علاقه‌ آنها به غذا خوردن را کاهش دهد.
سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان اردل با بیان اینکه برای مردان میانسال اغلب کاهش کالری دریافتی از راه غذا مشکل است، گفت: پژوهش‌ها نشان داده که میزان مصرف کالری مردان از 2 هزار و 700 کالری در روز در 30 سالگی به 2 هزار و 100کالری در 80 سالگی کاهش پیدا می‌کند.
خاکسار اضافه کرد: در هر سنی باید از مصرف چربی‌های اشباع‌شده و کلسترول از منابع غذاهای حیوانی مانند گوشت و لبنیات پرچرب، و چربی‌های ترانس در غذاهای سرخ‌شده، مارگارین قالبی، تنقلات و بسیاری از غذاهای آماده کارخانه‌ای پرهیز کرد.
وی بر ضرورت اهتمام سالمندان به ورزش تأکید کرد و گفت: ورزش نکردن، چربی زیاد بدن، و کمبودهای فیبرهای غذایی در ایجاد دیابت نوع دو نقش دارند؛ مصرف غذای‌های با ضریب گلیسمیک بالا نیز همین‌گونه است.
همایش سالمندان با حضور بیش از 50 نفر از سالمندان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) با حضور سرپرست شبکه و درمان اردل و کارشناسان مربوطه در اردل برگزار شد.
انتهای پیام/ن20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول