اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) قزوین:

26 درصد سالمندان قزوین زیر پوشش نهادهای حمایتی هستند

خبرگزاری فارس: مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان قزوین گفت: در استان قزوین از 90 هزار سالمند، حدود 26 درصد برابر 23 هزار و 292 نفر زیر پوشش نهادهای حمایتی از جمله کمیته امداد هستند.

26 درصد سالمندان قزوین زیر پوشش نهادهای حمایتی هستند
به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، هدایت صفری سه‌شنبه شب در همایش روز سالمند که در سالن شهید رجایی قزوین برگزار شد، بیان کرد: در دین اسلام، سالمند جایگاه ویژه‌ای را به خود اختصاص داده است و این موضوع در آیات و روایات به روشنی قابل درک است.
وی ادامه داد: پیامبر گرامی اسلام می‌فرمایند: پیران را بزرگ و محترم بدارید زیرا احترام به آنها، احترام به مقام الهی است و برکت در وجود سالمندان است و هر کسی به سالمندان احترام نکند از ما نیست و می‌فرمایند یک پیر در میان خانواده خود چون پیامبر در میان امت خویش است.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان قزوین اضافه کرد: در روایات، سالمند جلوه‌ای از نور الهی و موهبت الهی است و اگر چه پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها به ظاهر خسته راه هستند ولی دلی جوان دارند و تجربه ارزشمند و گران سنگ سالمندان از بزرگ‌ترین گنجینه‌ها است.
وی عنوان کرد: بزرگان ما پدران و مادران گوهر گرانبها در صدف زندگی برای همه ما هستند و در واقع صندوقچه‌ای از اسرار تاریخ هستند که به نسل آینده انتقال می‌دهند و بشریت پیشرفت اخلاقی خود را مدیون کهنسالان است.
صفری تصریح کرد: در کهنسالی انسان فرزانه‌تر و پخته‌تر شده و تجارب خود را به نسل‌های بعد انتقال می‌دهد، بشریت بدون وجود کهنسالان راکد می‌ماند، جوانان نیز باید خود را برای این سفر آماده کنند.
وی تأکید کرد: سالمندی افتخاری بزرگ است و نشان از موفقیت در ارتقای شاخص‌های امید به زندگی است در سال‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی به ویژه در سال‌های اخیر به مولفه‌های بهداشتی و درمانی و در حوزه‌های اجتماعی، حمایتی و محیط زندگی رفتاری و شخصیتی توجه شده و این موضوع قابل ارتقاست و باید بیشتر نیز توجه شود.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان قزوین با اشاره به جمعیت سالمند اعلام کرد: 5.5 میلیون نفر سالمند در کشور وجود دارد و این جمعیت رو به افزایش است و پیش‌بینی می‌شود که در سال 1400 سالمندی به 10 درصد جمعیت کشور برسد.
وی با اشاره به زیرپوشش بودن جمعیت از سالمندان در سازمان‌های حمایت گفت: 25 درصد سالمندان را نظام در حوزه حمایتی مورد توجه دارد و توسط حوزه‌های حمایتی از جمله کمیته امداد خدمت‌رسانی به این افراد صورت می‌گیرد.
صفری عنوان کرد: در استان قزوین از 90 هزار سالمند، حدود 26 درصد برابر 23 هزار و 292 نفر زیرپوشش نهادهای حمایتی از جمله کمیته امداد هستند که از این تعداد 37 درصد مرد و مابقی خانم هستند و 69 درصد در روستاها سکونت دارند.
وی با اشاره به لزوم توجه به سالمندان بیان کرد: همه سالمندان نیاز به توجه خاص دارند ولی برخی آسیب‌پذیر هستند و نیاز به توجه ویژه‌تر دارند مانند زنان سالمند، سالمندان در روستاها و سالمندان در آسایشگاه‌ها و کهنسالان که باید بیشتر به این افراد توجه شود.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان قزوین گفت: 600 نفر از افراد زیر پوشش کمیته امداد از رمز سالمندی عبور کرده و به کهنسالی رسیدند و بیش از 90 سال دارند و این افراد توجه ویژه‌تری نیاز دارند.
انتهای پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول