اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار فهرج:

مهاجرت بی‌رویه موجب افزایش جمعیت فهرج شده است

خبرگزاری فارس: فرماندار فهرج گفت: خشکسالی و مهاجرت‌های بی‌رویه از استان‌های همجوار به شهرستان فهرج موجب افزایش جمعیت شده است.

مهاجرت بی‌رویه موجب افزایش جمعیت فهرج شده است
به گزارش خبرگزاری فارس از فهرج، حسین زین‌الصالحین بعد از ظهر امروز در آغاز کلاس‌های آموزشی مأموران سرشماری عمومی نفوس و مسکن در شهرستان فهرج با تأکید بر اهمیت بر‌نامه‌ریزی در توسعه پایدار کشور و لزوم اجرای طرح سرشماری در کشور اظهار داشت: اجرای طرح سرشماری نفوس مسکن از دوم تا 22 آبان ماه در 190 شهر و روستای شهرستان فهرج بر گزار می‌شود.
وی بیان داشت: این طرح با مشارکت 52 آمار‌گیر انجام می‌شود که مقدمات و زیر‌ساخت‌های اجرای طرح سر‌شماری در شهرستان فهرج فراهم شده است.
زین‌الصالحین از مردم شهرستان فهرج خواست تا با بیان اطلاعات شفاف به مأموران ‌در اجرای صحیح درست این طرح همکاری لازم را داشته باشند و افزود: سرشماری درست موجب برنامه‌ریزی و رفع محرومیت این شهرستان را به دنبال دارد.
وی با بیان اینکه پنج روستا در بخش مرکزی و نگین کویر با جمعیت بسیار بالا باید به شهر ارتقا یابند، گفت: روستاهای اسلام‌آباد، اسماعیل‌آباد، سکهور، برج معاذ و برج اکرم که دارای جمعیتی بالای 3 هزار نفر هستند و باید بر اساس مصوبه هیئت وزیران روستاهای بالای 3 هزار نفر به شهر ارتقا می‌یابند.
زین‌الصالحین خاطرنشان کرد: توسعه روستاها و رفع محرومیت روستاهای شهرستان فهرج منوط به اجرای درست و منظم و آمار دقیق و درست طرح سرشماری است.
فرماندار فهرج گفت: خشکسالی، مهاجرت‌های بی‌رویه از استان‌های همجوار به این شهرستان موجب افزایش جمعیت شده است.
‌وی افزود: در سال تحصیلی جاری شهرستان فهرج در مقطع ابتدایی 12 درصد رشد داشته است.
بهنام فراقی معاون‌ فرماندار فهرج نیز در این مراسم اظهار داشت: 52 نفر در کلاس‌های سرشماری نفوس مسکن‌ در قالب دو کلاس در حال آموز‌ش‌های لازم هستند.
وی بیان داشت: در شهرستان فهرج 71 نفر کار اجرایی و آمارگیری سرشماری را بر عهده دارند‌ که 52 نفر آمارگیر روستایی و شهری، 9 نفر کارشناس گروه و 9 نفر کارشناس بازبین و کارشناس بازبین‌ بر ای اجرای این طرح فعالیت دارند.
معاون فنی آموزش‌ سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال 90 در شهرستان فهرج گفت: لازمه اجرا درست طرح سرشماری در شهرستان فهرج نیاز به فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی درست در این زمینه دارد.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول