اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت فهرج:

نبود اداره تبلیغات اسلامی از مشکلات فهرج است

خبرگزاری فارس: امام جمعه موقت فهرج گفت: نبود اداره تبلیغات اسلامی در شهرستان فهرج از مشکلات مهم منطقه است که می‌تواند نقش مهمی در رشد فرهنگ دینی شهرستان فهرج داشته باشد.

نبود اداره تبلیغات اسلامی از مشکلات فهرج است
حجت‌الاسلام مرتضی یعقوبی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در فهرج اظهار داشت: شهرستان فهرج با سابقه طولانی فرهنگ دینی و مذهبی و با ترکیب جمعیت اهل تشیع و تسنن در بسیاری از فعالیت‌های مذهبی، همایش‌ها و آموزش‌ها پیشرو بوده است.
وی با بیان اینکه حضور روحانیان با تحصیلات بالای حوزوی و دانشگاهی نقش مهمی در رشد فرهنگ دینی این منطقه داشته است، افزود: در حال حاضر با توجه به حضور کمرنگ روحانیت به ویژه بومی منطقه حتی در ایام تبلیغی محرم، ماه رمضان و ایام فاطمیه امر تبلیغ دینی به حالت رکود نسبی در آمده است.
یعقوبی تصریح کرد: در ماه رمضان سال جاری تنها حدود 10 نفر روحانی در شهرستان فهرج حاضر شدند که با توجه به استقبال فراوان مردم برای حضور روحانی در مساجد و جمعیت و فراوانی روستاهای تابعه، این تعداد بسیار کم است.
امام جمعه موقت فهرج گفت: عدم هماهنگی سازمان‌های اعزام کننده مبلغ دینی، نبود آب و هوای مناسب، دوری راه، عدم تأمین مالی از سوی متولیان تبلیغ در کشور و هیئت امنای مساجد و حسینیه‌ها از عوامل عدم حضور روحانی و مبلغ دینی در این منطقه است.
یعقوبی خاطرنشان کرد: در مورد استقرار روحانی به صورت بلندمدت امکان نداشتن ادامه تحصیل در سطح چهار حوزه به صورت غیر حضوری به ویژه از جانب حوزه علمیه خراسان از دیگر مشکلات حضور روحانی دائمی در این مناطق است.
وی با تأکید بر اینکه از مسئولان تقاضا داریم، نسبت به این منطقه نگاه ویژه‌ای داشته و نسبت به اعزام مبلغ به صورت دائمی و به صورت موقت در ایام تبلیغی همکاری داشته باشند، افزود: امیدواریم با این نگاه مردم و جوانان و نوجوانان منطقه از راهنمایی‌ها و ارشادهای روحانی بهره‌مند و مکتب غنی اهل بیت (ع) در این منطقه تبلیغ و ترویج شود.
امام جمعه موقت فهرج بیان کرد: یکی دیگر از مشکلات اساسی امر تبلیغ در شهرستان فهرج نبود نمایندگی تبلغیات اسلامی در این شهرستان است که استقرار این اداره می‌تواند، سهم مهمی در رشد فرهنگ دینی این شهرستان داشته باشد.
انتهای پیام/آ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول