اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به دلیل پایین بودن قیمت خرید؛

تولید شیر در فهرج کاهش یافته است

خبرگزاری فارس: رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان فهرج گفت: پرداخت قیمت پایین شیر کاهش شدیدی در تولید این محصول داشته است.

تولید شیر در فهرج کاهش یافته است
به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، مهدی بمان‌دشتی پیش از ظهر امروز در دیدار با امام جمعه موقت شهرستان فهرج به مناسبت هفته دامپزشکی اظهار داشت: پرداخت قیمت پایین شیر کاهش شدیدی در تولید این محصول داشته است.
بمان‌دشتی خاطرنشان کرد: پایین بودن قیمت خرید شیر موجب دلسردی و عدم رغبت دامداران به نگهداری دام شیری در شهرستان فهرج شده است. 
وی خواستار افزایش قیمت شیر تولیدی از دامداران فهرج‌ شد و افزود: شهرستان فهرج ماهانه 27 تن تولید شیر دارد و سه مرکز جمع‌آوری و تحویل این محصول را به کارخانجات شیر پاستوریزه بر عهده دارند. 
بمان‌دشتی همچنین با اشاره به خشکسالی اخیر در شهرستان فهرج گفت: خشکسالی موجب کاهش 30 درصدی جمعیت دامی این شهرستان و افزایش بیماری‌های انگلی دام به ویژه انگل‌های خارجی دام شده است.
وی تصریح کرد: برای مبارزه با بیماری‌های انگلی خارجی دام با همکاری اداره کل دامپزشکی استان کرمان یک‌هزار و 53 لیتر سم برای سم‌پاشی 259 هزار متر مربع جایگاه دام و 130 هزار رأس دام سبک و سنگین صرف شده است.‌
حجت‌الاسلام نورانی امام جمعه موقت شهرستان فهرج در این دیدار خواستار برخورد جدی با پدیده شوم قاچاق دأم در فهرج شد و گفت: نیروهای انتظامی با افراد سودجو که سلامت جامعه را مورد تهدید قرار می‌دهند به شدت برخورد کنند.
وی بیان داشت: قاچاق دام همه ساله صدمات زیادی را از لحاظ اقتصادی به کشور وارد می‌کند.
نورانی با اشاره به واکسیناسیون رایگان دام‌ها از سوی شبکه دامپزشکی اظهار داشت: سالانه هزینه زیادی برای ساخت واکسن و تزریق آن به دام‌ها از سوی دولت پرداخت می‌شود.
وی بر تأسیس کشتارگاه دام در شهرستان فهرج تأکید کرد و افزود: نبود کشتارگاه در شهرستان فهرج و کشتار دام در منازل، مشکلاتی را در نظارت بهداشتی و شرعی بر کشتار به وجود آورده است لذا گوشت مصرفی که در اختیار مصرف کنندگان قرار می‌گیرد در معرض آلودگی است.
انتهای پیام/آ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول