اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی آموزش‌های تخصصی تبلیغات اسلامی خواستار شد:

ارسال تالیفات مولفان فارس به جشنواره کتاب دین

خبرگزاری فارس: مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و توسعه آموزش‌های تخصصی معاونت پژوهشی و آموزشی سازمان تبلیغات اسلامی در دیدار با معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی فارس گفت: مولفان فارس تالیفات خود را به دبیرخانه جشنواره کتاب دین بفرستند.

ارسال تالیفات مولفان فارس به جشنواره کتاب دین
به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان فارس، علی دارابی در این دیدار هدف خود از سفر به استان فارس را ارزیابی و بررسی عملکرد این اداره کل در امور آموزشی و پژوهشی عنوان کرد.
وی تصریح کرد: در چارت جدید استخدامی، معاونت آموزشی و پژوهشی چهار دفتر را داراست که شامل پژوهشی‌های کاربردی، تهیه و تالیف، آموزش و نگهداری اقلام فرهنگی می‌شود.
مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و توسعه آموزش‌های تخصصی معاونت پژوهشی و آموزشی سازمان تبلیغات اسلامی افزود: معاونت فرهنگی استان‌ها نیز باید این تغییرات را در چارت اداری خود ایجاد کند.
دارابی اظهار داشت: تلاش بر این است که برخی فعالیت‌ها و طرح و برنامه‌ها از استان‌ها تامین شوند.
وی در ادامه با اشاره به انتشار نشریه‌های شبستان اندیشه، اندیشه معلم و اعتصام گفت: این نشریه‌ها توانسته‌اند مخاطبان خود را ارضا کرده و رضایت شبکه تبلیغی را در عموم مخاطبان به دست آورند.
دارابی همچنین از انعقاد تفاهم‌نامه‌ای بین تبلیغات اسلامی و کتابخانه‌های عمومی برای تامین نرم‌افزاری و سخت‌افزاری کتابخانه‌های شبستان و تخصصی ادیان خبر داد.
مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و توسعه آموزش‌های تخصصی معاونت پژوهشی و آموزشی سازمان تبلیغات اسلامی خاطرنشان کرد: همچنین در حوزه پژوهش نیز مجموعه پژوهش‌های فاخری را گردآوری کرده‌ایم که حاصل تفاهم‌نامه تبلیغات اسلامی با دانشگاه‌های مطرح کشور است که می‌توان در صورت درخواست معاونت‌های پژوهشی استان‌ها نمونه‌هایی از این پژوهش‌ها را به کتابخانه استان‌ها ارسال کرد.
وی برپایی میز اندیشه و حمایت از پایان‌نامه‌های دانشجویی را از دیگر فعالیت‌های این مرکز عنوان کرد و اظهار داشت: این حمایت باعث افزایش ضریب نفوذ تبلیغات اسلامی در دانشگاه‌ها را بالا برده و سبب حساس شدن دانشجویان و اساتید به سمت اهداف تبلیغات اسلامی شده است.
دارابی با اشاره به برگزاری جشنواره کتاب دین گفت: هر دو سال یک بار مولفان و اهالی قلم و حتی ناشران حوزه دینی را مورد توجه قرار می‌دهیم که در این زمینه از اهالی فارس نیز برای شرکت دعوت می‌کنیم تالیفات خود را به دبیرخانه این جشنواره که در طول سال فعال است، ارسال کنند.
شکرالله دانش معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی فارس نیز در این دیدار اظهار داشت: جهت‌گیری تبلیغات اسلامی به سمت کارهای بنیادی و پایه‌ای و اثرگذار بوده است که باید در این زمینه از فعالان تقدیر و تشکر کرد.
وی تصریح کرد: تلاش کرده‌ایم تا جهت‌گیری برنامه‌های استانی به سمت حوزه آموزشی و پژوهشی باشد.
معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهشی اداره کل تبلیغات اسلامی فارس با اشاره به پیشبرد طرح‌های آموزشی و پژوهشی سازمان افزود: حوزه‌های علمیه و دستگاه‌های دولتی نتوانسته‌اند پاسخگوی جامعه باشند و در این زمینه مسئولان فرهنگی نیز باید فعالیت مفیدتری داشته باشند.
دانش با تاکید بر اهمیت آموزش صحیح وبلاگ‌نویسی گفت: باید قالب‌ها رو نو کنیم و در جایی که مردم حضور دارند، برنامه‌ریزی کرده و در واقع باید تلاش شود تا شکاف میان نیروهای فرهنگی این استان را کمتر کنیم.
وی خاطرنشان کرد: در حوزه کتاب‌‌شناسایی مولفان و تالیف‌های مناسب را آغاز کرده‌ایم و چند طرح نیز در این حوزه داشته‌ایم که مورد قبول رئیس سازمان تبلیغات اسلامی قرار گرفته است.
معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی فارس در ادامه در مورد احساس خلا در حوزه تغذیه فکری و نشریه‌ای برای روحانیان مستقر و طرح هجرت و برگزاری دوره‌های آموزشی غیر حضوری از طریق نشریات بحث و گفت‌وگو کرد.
در ابتدای این دیدار که در اداره کل تبلیغات اسلامی فارس انجام شد، احد ده‌بزرگی شاعر و مداح شیراز اشعاری در مدح حضرت احمدبن موسی شاهچراغ (ع) قرائت کرد.
انتهای پیام/آ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول