اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری خبر داد:

رشد 70 درصدی اعتبارات تبلیغات اسلامی در چهارمحال‌وبختیاری

خبرگزاری فارس: معاون اداری مالی تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری گفت: اعتبارات تملک دارایی سرمایه‌ای این اداره ‌کل در سال‌ جاری نسبت به سال گذشته 70 درصد رشد داشته است.

رشد 70 درصدی اعتبارات تبلیغات اسلامی در چهارمحال‌وبختیاری
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، محمدرضا رستگار ظهر امروز در نشست برنامه‌ریزی این اداره ‌کل اظهار داشت: این میزان اعتبار به‌ منظور تکمیل مجتمع فرهنگی شهرکرد و تکمیل و بهره‌برداری از 31 پروژه در دست اجرا طی چند مرحله تخصیص پیدا کرده است که تا پایان سال هزینه و جذب می‌شود.
وی از پیشرفت فیزیکی 70 درصدی پروژه‌های در دست اجرای این اداره‌کل خبر داد و گفت: 60 درصد طرح‌های در دست اجرا با اختصاص این میزان اعتبار تا پایان سال تکمیل و به بهره‌برداری می‌رسد.
رستگار احداث خانه‌های عالم را از دیگر پروژه‌های در دست اجرای این اداره‌کل برشمرد و گفت: حضور مستمر روحانیون در شهر و روستا تاثیر بسزایی در برپایی نماز جماعت، بیان احکام شرعی، برپایی مراسم سوگواری و اعیاد، جذب جوانان به مساجد و دورکردن آنها از ناهنجاری‌ها دارد.
معاون اداری مالی تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری با اشاره به ضرورت احداث خانه عالم در روستاها و استقرار روحانیون گفت: احداث مسجد و خانه عالم سبب رونق گرفتن فعالیت‌های فرهنگی و مذهبی می‌شود و باید از این فعالیت‌ها حمایت کرد.
وی خاطرنشان کرد: ساخت خانه عالم در مناطق محروم سبب می‌شود تا حضور روحانی در این مناطق با سهولت انجام شود و مانعی برای اجرای فعالیت‌های مذهبی و مدیریت این برنامه‌ها وجود نداشته باشد.
این مقام مسئول تصریح کرد: گسترش و تبیین علوم اسلامی و تعالیم اصیل اسلامی از مهم‌ترین اولویت‌هاست و در این مسیر به همکاری مردم و مسئولان نیازمندیم.
وی با تأکید بر اینکه باید با تلاش مضاعف کمبودهای فرهنگ دینی در روستاها را برطرف کنیم، گفت: برای گسترش و تبلیغ دین نیاز به اماکن دینی و فضاهای تفریحی است که با توجه به حجم گسترده نیازها، خلأهای زیادی در این خصوص وجود دارد که می‌طلبد دولت مساعدت بیشتری به این استان داشته باشد، ضمن آنکه رشد مسائل فرهنگی به زیرساخت‌های فرهنگی بستگی دارد.
رستگار در ادامه با بیان اینکه این پروژه‌ها به منظور افزایش کمیت و کیفیت اجرای فعالیت‌های قرآنی در بخش‌های مختلف اجرا شده است، گفت: امید می‌رود با اجرای این طرح‌ها و پروژه‌ها، بخش قرآنی در این استان ارتقا یابد و فرهنگ قرآنی در بین شهروندان نهادینه شود.
انتهای پیام/آ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول