اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی کردستان خبر داد:

فعالیت 520 فرهنگ‌یار ترافیک در کردستان

خبرگزاری فارس: رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی کردستان گفت: در حال حاضر 520 فرهنگ یار ترافیک با راهنمایی و رانندگی همکاری و در راستای ارتقای فرهنگ ترافیک در جامعه فعالیت می‌کنند.

فعالیت 520 فرهنگ‌یار ترافیک در کردستان
به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، سیدعارف قادرزاده بعد از ظهر امروز در همایش فرهنگ‌یاران ترافیک که با مشارکت آموزش و پرورش در کانون مطهری سنندج برگزار شد، اظهار داشت: ترافیک دارای سه اصل مهندسی ترافیک، اجرای مقررات و آموزش است.
وی در ادامه تصریح کرد: هرکدام از اصول مذکور اگر به‌صورت هماهنگ رشد کنند شاهد ترافیک روان و امنی در سطح جامعه خواهیم بود.
وی ادامه داد: بعد از چند سال قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی بازنگری و و از اردیبهشت ماه امسال لازم‌الااجرا و به صورت ویژه در دستور کار وزارت راه و ترابری و در داخل شهر هم مورد توجه شهرداران قرار گرفت.
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی کردستان عنوان کرد: مشارکت نیروی انتظامی با آموزش و پرورش و اجرای طرح همیاران پلیس و فرهنگ‌یاران ترافیک نقش مهمی در حفظ امنیت و آرامش دانش آموزان دارند.
قادرزاده در ادامه از حضور، فعالیت و همکاری 520 فرهنگ یار ترافیک در استان خبرداد و گفت: از این تعداد 320 نفر امروز حکم خود را دریافت کرده و فعالیت خود را آغاز خواهند کرد.
وی خاطرنشان کرد: از حضور، ظرفیت و توان علمی فرهنگ‌یاران در راستای نهادینه کردن فرهنگ ترافیک و ارتقای فرهنگ ترافیک در جامعه بهره و استفاده خواهیم برد.
وی رویکرد نیروی انتظامی را تمرکز بر روی امور فرهنگی و اجتماعی عنوان کرد و افزود: پلیس راهنمایی و رانندگی هم به تبعیت از نیروی انتظامی وارد عرصه فرهنگی و اجتماعی شد.
این مقام مسئول همیاران پلیس را نمونه بارزی از فعالیت فرهنگ و اجتماعی راهنمایی و رانندگی دانست و اضافه کرد: با آغاز و شروع این طرح از چند سال قبل امروز آثار آن را در جامعه با کاهش چند هزار نفری تصادفات شاهد هستیم.
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی کردستان با بیان اینکه فرهنگ‌سازی و آموزش منجر به تعهد انضباط اجتماعی خواهد شد، اظهارداشت:  برای دستیابی به این امر مهم اقدام به استفاده از ظرفیت  بالای مربیان، معلمان و کارکنان آموزش و پروش شد.
قادرزاده عنوان کرد: با همکاری فرهنگ‌یاران ترافیک امروز شاهد اقدامات فرهنگی و آموزشی مرتبط با ترافیک هستیم که در روند کاهش امر بسیار موثر است.
وی خاطرنشان کرد: تنها استانی که پنج سال پیاپی شاهد کاهش تصادفات در معابر بوده کردستان است و در شش ماهه امسال هم نسبت به سال گذشته کاهش این امر را شاهد بودیم.
انتهای پیام/صا20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول