اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار گیلان خواستار شد:

آموزش مفاهیم ترافیکی با فرهنگ محلی

خبرگزاری فارس: معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گیلان خواستار آموزش مفاهیم ترافیکی و حمل و نقل با فرهنگ محلی توسط راهوران شد.

آموزش مفاهیم ترافیکی با فرهنگ محلی
به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، محمد اکبرزاده صبح امروز در گردهمایی دهیاران منتخب گیلان با تبریک دهه کرامت و هفته نیروی انتظامی اظهار داشت: جامعه‌ای موفق است که بتواند امور خود را در چارچوب برنامه محوری قرار دهد.
وی جامعه‌ای را موفق دانست که فعالیت خود را در چارچوب برنامه انجام داده و بتواند نقاط قوت و ضعف را شناسایی کند.
اکبرزاده عوامل انسانی، خودرو و جاده را در حوادث جاده‌ای تاثیرگذار خواند و افزود: نیروی انتظامی وضعیت تولید خودرو در کشور مطابق با استانداردها را پیگیری می‌کند.
رئیس شورای هماهنگی ترافیک گیلان با تاکید براینکه خودروسازان باید خودروی ایمن تحویل مردم دهند، گفت: ایجاد راه ایمن با حساسیت ویژه دنبال می‌شود.
وی به زیر مدیریت قرار داشتن تمام راه‌های کشور توسط نیروی انتظامی اشاره کرد و ابراز داشت: راهوران محلی با آموزش و فرهنگ محلی می‌توانند سخت‌ترین و دیر باورترین مفاهیم حمل و نقل را توضیح دهند.
اکبرزاده حوادث جاده‌ای را معادل زلزله بزرگ در جامعه توصیف کرد و یادآور شد: جامعه انسانی در سطح بین‌المللی متوجه حساسیت این موضوع شده و تلاش می‌کند به ساخت هندسی راه‌ها توجه شود.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گیلان هدف راهوران محلی را بزرگ و قابل دسترسی ذکر کرد و بیان داشت: این امر نشان دهنده آینده‌ای بسیار روشن است.
وی مسئولیت در نظام مقدس جمهوری اسلامی را امانت توصیف کرد و گفت: این امانت باید به فرد امین سپرده شود.
اکبرزاده با تاکید براینکه فرد امین احساس تملک نسبت به امانت ندارد، افزود: تمام مدیران امانتداران نظام مقدس جمهوری اسلامی هستند و این امانت را از شهدا گرفته‌اند.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گیلان خداوند را ناظر بر عملکرد مسئولان دانست و متذکر شد: همدلی دهیاران با روستائیان نشان دهنده اخلاص در عمل آنهاست.
این مسئول به تصویب قانون دهیاری‌ها در سال 77 اشاره کرد و گفت: نخستین دهیاری گیلان در سال 81 تاسیس شد.
وی ادامه داد: برنامه‌های دوم، سوم و چهارم توسعه کشور را پشت سر گذاشتیم و برنامه پنجم در سال جاری آغاز شده است.
اکبرزاده با بیان اینکه برنامه‌های شهری و روستایی باید در قالب برنامه پنجم توسعه انجام شود، خاطرنشان کرد: طرح‌ها باید برنامه‌محور باشد تا توسعه پایدار همه‌جانبه صورت گیرد.
رئیس شورای هماهنگی ترافیک گیلان محور قرار دادن نقش دهیاران و روستائیان در توسعه روستاها را تاثیرگذار خواند و افزود: مدیریت روستاها باید توسط روستائیان انجام شود.
وی خواستار اصلاح بعضی از قوانین درباره روستاها شد و افزود: کمک گرفتن از دهیاری‌ها و روستائیان از محاسن برنامه پنجم توسعه کشور است.
به گفته اکبرزاده، دولت در ماده 194 قانون برنامه پنجم توسعه مکلف است به منظور بهبود وضعیت روستاها در سیاست‌گذاری، راهبری و هماهنگی بین دستگاه‌های اجرایی و ارتقای سطح درآمد روستائیان حمایت لازم را از خدمات نوین در این مناطق انجام دهد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گیلان توجه به شرایط محلی در بحث خدمات در روستاها را تاثیرگذار خواند و بیان داشت: گسترش صنعت در روستاها باید در نظر گرفته شود.
وی آموزش فنی حرفه‌ای در روستاها را یکی دیگر از مواردی اعلام کرد که دهیاران باید آن را مد نظر قرار دهند.
این مسئول با اشاره به بحث راه‌های روستایی، خاطرنشان کرد: تفاهمنامه‌ای بین وزارت راه و استانداری گیلان برای ایجاد شبکه‌های راه روستایی منعقد شده و زیرسازی راه‌ها به عهده استان است ضمن اینکه هزینه آسفالت آن از محل منابع ملی تامین می‌شود.
اکبرزاده پوشش صد درصدی بیمه روستائیان از طریق صندوق بیمه عشایری را از جمله اقدام‌ها در بحث روستاها نامید و اضافه کرد: مدیریت‌ها باید به صورت درآمد هزینه باشد و این امر نیازمند داشتن برنامه کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت است.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گیلان گردشگری را فرمول میان‌بر درآمدزایی در کشور خواند و تصریح کرد: فرهنگ گردشگری در کشور نهادینه شده است.
وی به ورود هزاران خودرو در تعطیلی‌ها به گیلان اشاره کرد و متذکر شد: از فرصت‌ها باید استفاده مطلوب صورت گیرد و نباید بگذاریم این فرصت‌ها تبدیل به تهدید شود.
اکبرزاده تمام 16 شهرستان گیلان را دارای قابلیت‌های گردشگری فراوان برشمرد و اذعان داشت: گردشگری بهترین مسیر برای درآمدزایی است و این امر می‌تواند زمینه تحول را در استان فراهم کند.
انتهای پیام/ن۱۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول