اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل پست استان فارس تکذیب کرد:

رشد 16 برابری هزینه ارسال مطبوعات در فارس

خبرگزاری فارس: مدیرکل پست استان فارس رشد 16 برابری هزینه ارسال مطبوعات در استان فارس را در حالی تکذیب کرد که قراردادهای موجود امسال و سال‌ گذشته این واقعیت را به طور کامل تایید می‌کند.

رشد 16 برابری هزینه ارسال مطبوعات در فارس
به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، غلامرضا نجاری بعد از ظهر امروز به مناسبت روز جهانی پست در یک نشست رسانه‌ای در جمع خبرنگاران اظهار داشت: پس از اجرای قانون هدف‌مندی یارانه‌ها، به‌ صورت میانگین قیمت خدمات پستی 40 درصد افزایش داشته است.
نجاری ادامه داد: افزایش قیمت بر اساس قانون هدفمندی یارانه‌ها امری کشوری بوده و ما در این مورد فقط تابع هستیم و نمی‌توانیم در تعیین و اعمال نرخ‌ها نقشی داشته‌باشیم.
مدیرکل پست استان فارس خاطرنشان کرد: قیمت مرسوله‌های مطبوعاتی امسال به 200 تومان افزایش پیدا کرده است.
وی ادامه داد: هم‌اینک هزینه ارسال مرسوله‌های پستی به ‌ازای هر کیلوگرم، 500 تومان است که این قیمت با اجرای طرح هدفمندی یارانه‌ها به‌ازای هر کیلوگرم محاسبه و دریافت می‌شود.
نجاری همچنین در مورد ارسال دیرهنگام توسط پست فارس و به‌موقع نرساندن مرسوله‌های مطبوعاتی خاطرنشان کرد: مطبوعات هر روز صبح راس ساعت 30،6 تا 7 صبح توسط خودروهای ویژه از این اداره کل به ‌سمت شهرستان‌های مختلف ارسال و آخر وقت همان‌ روز از شهرستان‌های مقصد جمع‌آوری و به مرکز استان انتقال داده می‌شود که به طور طبیعی در مورد روزنامه‌های کشوری که بعد از ساعت هفت صبح به شیراز می‌رسند این کار با یک روز تاخیر صورت می‌گیرد.
نجاری ادامه داد: اگر روزنامه‌ای در زمان تعیین شده مرسوله خود را تحویل دهد ارسال آن را در همان روز انجام می‌دهیم، در غیر اینصورت باید تا روز بعد منتظر بماند و مرسوله‌اش با تاخیر بسیار به دست مخاطب رسیده می‌شود.
وی همچنین با تاکید بر اینکه روزنامه‌ها اجباری به ارسال روزنامه خود با پست ندارند، بیان داشت: مسئولان روزنامه‌ها باید خود را با ساعت ارسال مرسوله‌های پستی هماهنگ کنند و اگر هم نمی‌توانند روزنامه‌های خود را با سایر وسایط نقلیه عمومی به شهرستان‌ها ارسال کنند و ما در این مورد هیچگونه مسئولیت و تعهدی نداریم.
وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: در حال حاضر یک‌هزار و 308 دفتر پیشخوان و پست در سطح این استان فعال است.
نجاری افزود: سالانه بالغ بر 115 میلیون مرسوله پستی توسط پست فارس جا به جا می‌شود که 5،57 میلیون مرسوله صادر و مابقی وارد می‌شود.
به گزارش فارس، سخنان مدیرکل پست استان فارس با آنچه در مفاد قراردادهای ارسال مطبوعات به شهرستان‌ها در سال گذشته و امسال با مسئولان رسانه‌ها منعقد شده است به طور کامل مغایر بوده و برای برخی از رسانه‌ها رشد چند برابری غیر قابل تصوری را نشان می‌دهد.
برخی از روزنامه‌ها در استان فارس به دلیل اخذ رقم‌های سرسام‌آور توسط پست این استان چند ماهی است که قادر به ارسال مطبوعات خود به شهرستان‌های این استان نیستند که این امر موجب شده است تا طعم طرح بسیار سازنده و چاره‌ساز هدفمندی یارانه‌ها به کام روزنامه‌خوان‌های شهرستانی تلخ شود.
از طرف دیگر این اقدام پست تبعیض شدید اطلاع‌رسانی را در مناطق کمتر برخوردار برجسته و نمایان کرده است.
انتهای پیام/آ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول