اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نخستین روزنامه ایران وارد آرشیو مطبوعات آستان قدس شد

خبرگزاری فارس: نشریه وقایع اتفاقیه، نخستین روزنامه ایرانی جذب آرشیو مطبوعات آستان ‌قدس رضوی شد.

نخستین روزنامه ایران وارد آرشیو مطبوعات آستان قدس شد
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی آستان ‌قدس رضوی، به منظور تکمیل مجموعه و تأمین کسری نشریات و غنی‌سازی آرشیو مطبوعات، مجموعه‌ای نفیس از نشریات دوره قاجار، پهلوی و انقلاب اسلامی جذب آرشیو مطبوعات آستان ‌قدس رضوی شد.
این گزارش حاکی از آن است، این مجموعه شامل 2 هزار و 389 شماره است که 183عنوان مجله، روزنامه و سالنامه و نیز تعداد 106 عنوان مجله شامل یک‌هزار و 323 نسخه، 56 عنوان روزنامه شامل یک‌هزار و 39 نسخه و 21 عنوان سالنامه شامل 27 نسخه است.
این نشریات به زبان‌های فارسی، ترکی، فرانسه و پشتو هستند که بعضی از آن‌ها نیز در خارج از کشور چاپ و منتشر شده‌اند.
از رهاورد جذب این منابع، تعداد 171 عنوان نشریه جدید به آرشیو گروه مطبوعات اضافه شده است که 11 عنوان مربوط به دوره قاجار، 124 عنوان مربوط به دوره پهلوی و 36 عنوان مربوط به دوره بعد از انقلاب اسلامی است که در بین آن‌ها  نشریات نفیس و منحصر به فردی به چشم می‌خورد که سایر آرشیوهای مطبوعاتی فاقد آن‌ها هستند و این امر سبب شده است که آرشیو مطبوعات آستان‌ قدس یکی از کامل‌ترین دوره‌های برخی از نشریات را داشته باشد از جمله روزنامه «بیطرف» که در حال حاضر کامل‌ترین دوره موجود در کشور در آرشیو مطبوعات این کتابخانه موجود است.
آرشیو مطبوعات سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز آستان‌ قدس رضوی در راستای غنی‌سازی منابع مطبوعاتی، آمادگی خود را برای جذب منابع مطبوعاتی از قبیل روزنامه، مجله و سالنامه به شیوه‌های مختلف اهدا، مبادله، خرید و ... اعلام می‌دارد.
انتهای پیام/صا30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول