اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تبلیغات اسلامی سمنان:

صداقت خمیرمایه اخلاق حرفه‏ای روزنامه‏نگاری است

خبرگزاری فارس: مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان، صداقت در خبررسانی را بسیار حائز اهمیت خواند و گفت: صداقت، خمیرمایه اصلی اخلاق حرفه‏ای روزنامه‏نگاری است.

صداقت خمیرمایه اخلاق حرفه‏ای روزنامه‏نگاری است
به گزارش خبرگزاری فارس از شاهرود، حجت‏الاسلام علی شکری بعد از ظهر امروز در دیدار با خبرنگاران در شاهرود، پیرامون مسائل حوزه خبر و اطلاع رسانی بحث و گفت‏وگو کرد.
وی با اشاره به رویکرد خبری دنیای رسانه در عصر حاضر اظهار داشت: تغییر وسایل و ابزار اطلاع رسانی در پیشرفت‏های حاصل شده نقش مهمی داشته است.
شکری بیان داشت: در حوزه اطلاع رسانی این پیشرفت‏ها و تغییر فنون موجب شده مفهوم مرزهای جغرافیایی روز به روز کم‏رنگ‏تر شود.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان افزود: رعایت صداقت در خبرنگاری منوط به توجه ویژه در بحث امنیت و همچنین حیثیت افراد است.
شکری اضافه کرد: حساسیت و دقت در تولید خبر و ارسال آن بر روی خروجی، در حوزه‏ای مثل خبرگزاری‏ها به عنوان دستگاه منشا خبر برای سایر رسانه‏ها، از اهمیت ویژه‏ای برخوردار است.
شکری گفت: اگر خبرگزاری‏ها که نقش مادر را در مجموعه رسانه‏ها ایفا می‏کنند، بتوانند بر اخلاق حرفه‏ای صحه بگذارند، الگوی بسیار خوبی برای سایر همکاران رسانه‏ای خواهند بود.
وی افزود: در غیر این صورت، اعتماد عمومی به حوزه اطلاع رسانی دچار خدشه شده و این حوزه در جلب افکار عمومی موفق نخواهد بود.
شکری اظهار داشت: سلب اعتماد افکار عمومی، تغییر رویکرد مخاطبان را به همراه دارد که به صلاح نظام مقدس جمهوری اسلامی نیست.
مسئول دفتر خبرگزاری جمهوری اسلامی در شاهرود هم در این نشست ضمن تشریح فعالیت‏های این دفتر و سوابق همکاران، در خصوص مسائل و مشکلات  حوزه کاری اعم از امکانات و نوع نگاه برخی مدیران به مباحث انتقاد کرد.
انتهای پیام/ص30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول