اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

یک پژوهشگر فرهنگی در گفت‌وگو با فارس:

پوشیدن شلوار جین در دانشگا‌ه‌های آمریکا ممنوع است‌

خبرگزاری فارس: پژوهشگر فرهنگی حوزه عفاف و حجاب گفت:. پوشیدن شلوار جین در دانشگاه ماهاریشی آمریکا ممنوع است، در کالج رابرت ترکیه دانشجویان دختر حق هیچ نوع آرایشی را ندارند و استفاده از عینک دودی یا جویدن آدامس در دانشگاه آدامز آمریکا مجاز نیست.

پوشیدن شلوار جین در دانشگا‌ه‌های آمریکا ممنوع است‌
حسین اعتصامی امروز در حاشیه بازدید از نمایشگاه پوشش نور و نجابت در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ساری با بیان اینکه مسئله پوشش به ویژه در مورد جوانان بحثی است که خواستگاه‌های آن را نمی‌توان تنها از بعد فرهنگی بررسی کرد، بیان داشت: تولیدکننده‌های خارجی، پوشاکی که برای جوانان ما تولید کرده‌اند، استفاده نمی‌کنند در حالی که دانشگاه‌های کشور ما در زمینه پوشش دانشجویان در حالت مساعدی قرار نداشته و نفوذ دشمن در حوزه پوشاک در این بخش در بین دانشجویان کاملا مشهود است.
‌اعتصامی خاطرنشان کرد: تجزیه و تحلیل رویدادهایی که در این ‌حوزه در جریان است حاکی از یک تدارک و هجمه همه‌جانبه علیه فرهنگ اسلامی محسوس است که دشمن در این عرصه با نهایت زیرکی و در قالب‌های نرم در یک حرکت خزنده مشغول اجرای توطئه‌ای حساب شده قرار دارد.
وی با اشاره به اینکه در آیه 82 سوره مائده، قوم یهود به عنوان دشمن‌ترین قوم نسبت به مسلمانان معرفی شده‌اند، ابزار داشت: در دنیای کنونی بیشتر حکومت‌ها و رسانه‌ها زیر سلطه صهیونیسم قرار دارند و بر‌اساس تفکرات یهود که آن را در قالب پروتکل منتشر کردند، که اگر قومی زیر بار استعمار آنها نرفت همه تلاش خود را صرف این می‌کنند تا ظاهر این جامعه را با میل خود تغییر دهند، طوری که اگر از بیرون به این جامعه نظاره شود، بیننده احساس کند تفکر یهود در این کشور جاری است.
اعتصامی با تاکید براینکه هم‌اکنون شاهد تغییر ماهیت جوانان در عرصه پوشاک جوانان در حال وقوع است، گفت: رویای استعمار برای تسلط بی‌چون و چرا بر جهان مخدوش شده و تلاش می‌کنند با اثرگذاری روی نحوه پوشش نسل جوان و تزریق نمادهای تفکر خود به پوشاک مورد استفاده این قشر، این شائبه را در دنیا ایجاد کنند که نسل جوان جمهوری اسلامی ایران به نوعی از نظریات و ایده‌های آنان تبعیت می‌کند.
وی خاطرنشان کرد: جوانان برومند کشور بدون اطلاع از اهداف شوم دشمن و مفاهیم پشت پرده‌ای که در طرح برخی لباس‌ها نهفته است، صرفا به دلیل زیبایی ظاهری از این نوع پوشاک استفاده می‌کنند.
این پژوهشگر فرهنگی در حوزه عفاف و حجاب جوانان با بیان اینکه به طور مثال همه ما اعدادی که روی برخی لباس‌ها چاپ شده‌اند دیده‌ایم و احتمالا به این موضوع فکر کرده‌ایم که معنی آنها چیست، افزود: این اعداد معرب شعارهای شیطانی هستند که جزو نمادهای شیطان‌پرستی محسوب می‌شوند.
وی با اشاره به اینکه برخی طرح‌های پیچیده‌ای که روی بعضی از تی شرت‌های خارجی نقش بسته است در واقع طلسم‌های شیطانی هستند، گفت: اینها تنها شواهدی هستند که نشان می‌دهد دشمنان ما در پس پرده واردات لباس به کشور درصدد ترویج اعتقادات موهن خود بوده و از حس زیبایی دوستی جوانان ما در بی‌رحمانه ‌رین حالت سوءاستفاده می‌کنند.
وی ادامه داد: با نگاه کلی بر ضوابط و مقررات پوشش در دانشگاه‌های کشورهای غربی از سخت‌گیری و مراقبت شدید آنها در این عرصه حکایت می‌کند.
اعتصامی یادآور شد: پوشیدن شلوار جین در دانشگاه ماهاریشی آمریکا ممنوع است، در کالج رابرت ترکیه دانشجویان دختر حق هیچ نوع آرایشی را ندارند و استفاده از عینک دودی یا جویدن آدامس در دانشگاه آدامز آمریکا مجاز نیست.
وی با اشاره به اینکه در دانشگاه آلن آمریکا حتی لاک زدن دانشجویان دختر نیز ممنوع اعلام شده است، ادامه داد: واضح است که مقررات حاکم بر کشورهای سکولار بسیار شدیدتر از مقررات پوشش در کشور است.
پژوهشگر فرهنگی در مرکز مازندران با اشاره به اینکه در سال‌های اخیر هرگاه در کشور بحث‌های مرتبط با تفکیک جنسیتی به جریان می‌افتد موجی از فشارهای رسانه‌ای علیه کشور کلید می‌خورد، گفت: قابل توجه است که همه آگاه باشند در متروهای اسرائیل واگن‌های مردان و زنان از هم جدا است.
اعتصامی خاطرنشان کرد: مسئولان فرهنگی باید در زمینه تولید پوشاک مناسب، مرغوب و مورد علاقه جوانان با هزینه‌های مناسب اقدام کنند و نادیده گرفته نشود تعداد بسیار زیادی از جوانانی که در سطح اجتماع با پوششی غیرمتعارف حضور دارند، جوانانی عفیف، مومن، معتقد و وفادار به این نظام هستند.
این پژوهشگر فرهنگی با اشاره به اینکه جوانان برای یافتن یک لباس مناسب تلاش زیادی کرده و وقت زیادی صرف می‌کنند ولی نهایتا نمی‌توانند لباسی مطابق سلیقه خود بیابند که با معیارهای پوشش اسلامی نیز منطبق باشد، اذعان داشت: جوانان مدگرایی که می‌خواهند معیار ارزش‌های کشور را در پوشش حفظ کنند در نهایت به استفاده از لباس‌های وارداتی روی می‌آورند که برگزاری نمایشگاه‌هایی همانند نور و نجابت  و عرضه البسه زیبا و جوان پسند، اقدام بسیار ارزنده‌ای است که تداوم آن بخش اعظم مشکلات این حوزه را برطرف می‌شود.
انتهای پیام/‌ش10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول