اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در اعتراض به دستگیری مدافعان حجاب در جمهوری آذربایجان صورت گرفت؛

راهپیمایی مردم آستارا در اعتراض به حجاب‌ستیزی آذربایجان

خبرگزاری فارس: مردم آستارا در اعتراض به حجاب‌ستیزی دولت جمهوری آذربایجان و دستگیری مدافعان اسلام و حجاب در این کشور راهپیمایی کردند.

راهپیمایی مردم آستارا در اعتراض به حجاب‌ستیزی آذربایجان
به گزارش خبرگزاری فارس از آستارا، امام جمعه آستارا بعد از ظهر امروز در مراسم راهپیمایی اعتراض آمیز مردم مومن و متعهد این شهرستان علیه سیاست حجاب ستیزی دولت جمهوری آذربایجان اظهار داشت: تنها گناه مظلومان و افراد متدین جمهوری آذربایجان حمایت از اسلام و قرآن بود که به خاطر حمایت و دفاع از عزت  اسلام و اعتقادات ارزشمند خود به زندان محکوم شده‌اند.
حجت‌الاسلام علی اکبر اکرمی ادامه داد: حاکمیت قرآن و اسلام خواسته مسلمانان این کشور است و آنها خواهان اجرای عدالت و آزادی بوده و خواسته دیگری جز این ندارند.
وی اقدام اخیر کشور جمهوری آذربایجان در ممنوعیت حجاب مراکز آموزشی را اقدامی ظالمانه و به دور از معیارهای حقوق بشری دانست و افزود: ممنوعیت حجاب در کشور جمهوری آذربایجان نه تنها نقض آشکار حقوق بشر است بلکه با اصول متعدد قانون اساسی این کشور و اعلامیه حقوق بشر اسلامی در تضاد آشکار دارد.
امام جمعه آستارا از رئیس جمهور این کشور خواست تا سرانجام اشخاصی مانند بن علی و قذافی و مبارک را سرلوحه پند خود قرار دهد و از مقابله با خواسته عمومی و بر حق ملت خود بپرهیزد.
این مسئول با محکوم کردن اقدام‌های ضداسلامی دولت جمهوری آذربایجان، خواستار لغو ممنوعیت حجاب اسلامی و آزادی زندانیان اعتقادی این کشور شد و تصریح کرد: به دولتمردان جمهوری آذربایجان توصیه می‌کنیم تا با عبرت گرفتن از سرنوشت شوم حاکمان دیکتاتور سیاست‌های ضد اسلامی و ضد انسانی خود را بیش از این ادامه ندهند.
اکرمی با زبان آذری خطاب به مسلمانان جمهوری آذربایجان گفت: ملت ایران اسلامی و به ویژه مردم مومن و متعهد آستارا همواره در راستای احیای ارزش‌های اسلامی و الهی در جمهوری آذربایجان در کنار آنها هستند و به پیروزی مستضعفان در برابر مستکبران ایمان راسخ دارند.
به گزارش فارس؛ کشور جمهوری آذربایجان با جمعیت نزدیک به 9 میلیون نفر و با 96 درصد مسلمان که  75 درصد  آنها را شیعیان اثنی عشری تشکیل می‌دهند، دومین کشور مسلمان شیعه پس از جمهوری اسلامی ایران است که با وجود این تعداد درصد جمعیت مسلمان در سال‌های اخیر دولت جمهوری آذربایجان سیاست‌های ضد اسلامی را به دنبال گرفته است که موجب اعتراض بسیاری از مدافعان اسلامی در بحث حجاب در این کشور شده و بسیاری از آنها دستگیر و به زندان با بیش از 5 تا 10 سال محکوم شده‌اند.
انتهای پیام/ن۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول