اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار کهگیلویه و بویراحمد:

کهگیلویه و بویراحمد فاصله صنعتی زیادی با کشور دارد

خبرگزاری فارس: معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: این استان فاصله صنعتی زیادی با کشور دارد که همه مسئولان و سرمایه‌گذاران باید با کوشش و تدبیر بیشتر این فاصله و گسست را کم کنند.

کهگیلویه و بویراحمد فاصله صنعتی زیادی با کشور دارد
به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج منوچهر حبیبی پیش از ظهر امروز در جمع برخی از صنعت‌گران و سرمایه‌گذاران این استان اظهار داشت: شاکله بخش اقتصاد، صنعت و معدن است و شعار و سیاست اصلی مسئولان این است که هیچ عاملی نباید بر سر راه توسعه و سرمایه‌گذاری در این بخش مانع ایجاد کند.
سه مؤلفه بخش اقتصاد را تولید، توزیع و مصرف برشمرد و ابراز داشت: اختلال، کاستی و بی‌توجهی در هر کدام از این مؤلفه‌ها باعث کند شدن رونق اقتصادی و ناکارآمد شدن زنجیره اقتصاد می‌شود. 
به گفته حبیبی، در خصوص سرمایه‌گذاری و تولید، دولت با اصل 44 قانون اساس بخش خصوصی را محور قرار داده و این اصل ما را ملزم می‌کند که این بخش را تقویت کنیم و همه امور را به آن بسپاریم.
وی تصریح کرد: در بخش توزیع، دولت با اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها و بسته‌های حمایتی در بخش حمل و نقل، بهترین کاتالیزور و روش منطقی را در پیش گرفته و باید خودمان را با این روند بیشتر هماهنگ کنیم و کارها را به‌پیش بریم.
به گفته حبیبی، بازدیدهای مکرر استاندار با اکیپ‌هایی از مدیران و کارشناسان بخش اقتصادی و بانک‌ها به واحدهای صنعتی و تولیدی استان و تاکید بر رفع مشکلات و توسعه آنها در راستای تحقق شعار رهبری در سال جهاد اقتصادی که با تدبیر و دور اندیشی نام گذاری فرموده‌اند، انجام شده که باید از شعار بیرون رویم و وارد عرصه عمل شویم.  
معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: اگر با اهتمام به این سه مؤلفه، دولت، بخش خصوصی و مجموعه عوامل دست در دست هم داده و تلاش کنند، به حتم فرمان رهبری مبنی جهاد اقتصادی تحقق می‌یابد و به آن هدفی که تعالی کشور در توسعه و اقتصاد است خواهیم رسید که ضرورت این مهم داشتن همت مضاعف و کار مضاعف و تلاش و فعالیت جهادگونه کردن است. 
حبیبی به مسئله مصرف و صرفه جویی اشاره کرد و یادآور شد: باید تلاش کنیم که تولید کننده‌ای شایسته باشیم تا صرفه‌جویی و اصلاح الگوی مصرف را که مقام معظم رهبری در شعار دو سال گذشته به آن تاکید داشتند به یک فرهنگ همیشگی تبدیل کنیم.
این مسئول با بیان اینکه در خصوص مسائل سرمایه‌گذاری و صنعت علاوه بر مدیر و مدبر بودن باید خوشبین به آینده بود، ادامه داد: یک سرمایه‌گذار، تولید کننده و بازرگان باید با اطلاعاتی در سطح ملی، فراملی، بین‌المللی و حتی روز دنیا در زمینه‌های مختلف اقتصادی با اطلاع باشد و براساس مؤلفه‌های جهانی در عرصه اقتصادی حرکت کند و وارد رقابت شود.  
حبیبی تاکید کرد: کهگیلویه و بویراحمد با استان‌های صنعتی کشور فاصله زیادی دارد و باید تلاش کنیم فاصله‌ها را کم کنیم.
وی اذعان داشت: به همه دستگاه‌های اجرایی استان تاکید شده تا از تولیدات استان خریداری شود و تولیدکنندگان استان هم باید تولیداتشان به لحاظ استاندارد، کیفیت و قیمت در بازار قابل رقابت باشد.
انتهای پیام/ن۲۰ 
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول