اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برای دریافت تسهیلات خط اعتباری هزینه انرژی صورت گرفت؛

معرفی 240 واحد صنعتی گیلان به بانک عامل

خبرگزاری فارس: سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان گفت: 240 واحد صنعتی و معدنی تاثیرپذیر از اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها در گیلان برای برخورداری از تسهیلات خط اعتباری هزینه انرژی به بانک عامل معرفی شدند.

معرفی 240 واحد صنعتی گیلان به بانک عامل
به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، محمد حسین اصغریان صبح امروز در جلسه صنعت و معدن و تجارت استان اظهار داشت: 170 واحد تولیدی گیلان تا کنون موفق به دریافت تسهیلات خط اعتباری هزینه انرژی شده‌اند.
وی ادامه داد: 254 واحد صنعتی و معدنی تأثیرپذیر از اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها در گیلان برای برخورداری از تسهیلات خط اعتباری هزینه انرژی ثبت نام کرده‌اند.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان این تسهیلات را در راستای طرح تحول اقتصادی و در چارچوب بسته‌های حمایتی ستاد تحول صنایع و معادن عنوان کرد.

* معرفی 240 واحد صنعتی و معدنی به بانک عامل
این مسئول اضافه کرد: تاکنون 240 واحد صنعتی نیز پس از کامل کردن ثبت نام برای دریافت تسهیلات به بانک عامل معرفی شده‌اند و 170 واحد نیز موفق به عقد قرارداد با بانک عامل و دریافت تسهیلات شده و بقیه واحدها در حال طی مراحل لازم برای دریافت تسهیلات هستند.
اصغریان طرح بازسازی واحدهای کوچک را نیز یکی دیگر از بسته‌های حمایتی برای واحدهای تولیدی برشمرد و ابراز داشت: تاکنون 55 واحد در گیلان ثبت‌نام کرده‌اند که از این تعداد 19 طرح با تکمیل ثبت‌نام به بانک معرفی شده و 13 طرح نیز در بانک عامل مورد پذیرش قرار گرفته‌اند و بقیه طرح‌ها نیز در حال تکمیل فرآیند ثبت‌نام هستند.
به گفته وی، در چار چوب طرح بازسازی بزرگ که ویژه شرکت‌های تأثیرپذیرتر و بزرگ‌تر است، 16 واحد تولیدی گیلان ثبت‌نام اولیه را انجام داده و از این بین 9 واحد موفق به تکمیل ثبت نام شدند که پنج طرح در مرحله بررسی اولیه قرار گرفته و چهار طرح نیز به ستاد مربوطه در تهران ارسال شده است.
 
* شناسایی 280 واحد صنعتی و معدنی تاثیرپذیر گیلان در هدفمندی یارانه‌ها
وی خاطرنشان کرد: تعداد حدود 280 واحد صنعتی و معدنی تأثیر پذیر از اجرای قانون هدفمندسازی یارانه‌ها در گیلان شناسایی شده که برنامه‌های حمایتی مختلفی برای آنها توسط ستاد تحول صنایع و معادن در نظر گرفته شده است.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان در ادامه از صادرات بالغ بر 169 میلیون دلار انواع کالا از این استان به خارج از کشور از ابتدای سال جاری تا پایان مرداد خبر داد.
این مسئول افزود: این مقدار کالا از طریق گمرکات استان عمدتا به کشورهای آسیای میانه، حوزه قفقاز، ترکیه، عراق، روسیه و برخی کشورهای دیگر صادر شده است.
به گفته اصغریان، این میزان صادرات کالا در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از رشد 48 درصدی برخوردار بوده است.
وی عمده محصولات صادر شده از گیلان را شامل محصولات کشاورزی، غذایی، نساجی، شیمیایی، پلاستیکی و معدنی عنوان کرد.
 
* پیش‌بینی صادرات 80 میلیون دلار کالای صنعتی گیلان
این مسئول میزان صادرات کالای صنعتی تولید شده در داخل استان که از طریق گمرکات گیلان به طور مستقیم صورت گرفته را بالغ بر 20 میلیون دلار ذکر کرد.
وی ابراز داشت: برآوردها حاکی از این است که معادل همین میزان کالاهای صنعتی تولید شده در گیلان نیز به صورت غیرمستقیم از طریق گمرکات دیگر مناطق کشور به کشورهای اروپایی، عراق، افغانستان، کانادا، آمریکا و آسیای جنوب شرقی صادر شده است.
اصغریان با بیان اینکه بالغ بر 40 واحد عمده صنعتی صادراتی در گیلان فعالیت می‌کنند، اذعان داشت: پیش‌بینی میزان صادرات مستقیم و غیرمستقیم این واحدها تا پایان سال جاری به مرز 80 میلیون دلار می‌رسد.
انتهای پیام/ن۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول