اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر شرکت شهرک‌های صنعتی مهریز خبر داد:

واحدهای صنعتی مهریز در آستانه تعطیلی

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی مهریز گفت: واحدهای صنعتی مهریز در آستانه تعطیلی قرار گرفته است.

واحدهای صنعتی مهریز در آستانه تعطیلی
به گزارش خبرگزاری فارس از مهریز، حمیدرضا بشارت صبح امروز در نشست بررسی معضل کم‌آبی واحدهای صنعتی مهریز با حضور مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان یزد، مدیرکل صنایع و معادن استان، فرماندار مهریز و جمعی از مسئولان شهرستان و کارشناسان آب و فاضلاب، کم‌‌آبی مهم‌ترین معضل واحدهای صنعتی مهریز است.
وی با بیان اینکه واحدهای صنعتی مهریز از مشکل کم آبی رنج می‌برند، اظهار داشت: مسئولان باید با حل این مشکل از تعطیلی واحدهای صنعتی این شهرستان جلوگیری کنند زیرا این مشکل واحدهای مهم صنعتی را در آستانه تعطیلی قرار داده است.
بشارت عنوان کرد: واحدهای صنعتی شهرستان مهریز برای ادامه فعالیت خود نیاز به حمایت‌ دارند و این تلاش مسئولین امر را می‌طلبد.
بشارت افزود: تعطیلی واحدهای صنعتی مهریز تبعات اجتماعی زیادی همچون بیکاری و کاهش تولید را در بر خواهد داشت.
مدیرکل صنایع و معادن استان یزد نیز در این نشست ساماندهی مجدد تخصیص آب انتقالی به شرکت‌ها و کارخانجات مهریز را خواستار شد.
محمدمهدی زارع عنوان کرد: سهمیه کارخانجات و صنایعی که پیشاپیش درصدی از آب انتقالی به آنها تخصیص یافته و نیازی برای آنها در بخش آب احساس نمی‌شود، انتقال خواهد یافت.
فرماندار مهریز نیز در این نشست از زحمات و تلاش‌های مسئولان شهرک‌های صنعتی استان و شهرستان قدردانی کرد و رفع مشکلات موجود در صنایع شهرستان را در ارتقای صنعت مهریز موثر دانست و خواستار حل این مشکلات شد.
مهدی کیانی‌ مقدم با بیان اینکه صنعت یکی از محورهای اصلی توسعه شهرستان مهریز است، خاطرنشان کرد: شهرستان مهریز با برخورداری از قابلیت‌های یاد شده یکی از مناطق صنعتی استان یزد به شمار می‌رود.
وی افزود: مهریز در کنار جاده مواصلاتی بین‌المللی شمال به جنوب قرار گرفته و از طرفی موقعیت مناسب زمین و آب و هوا از شاخص‌ترین امتیازات برای سرمایه‌گذاری و رشد صنعت در این شهرستان است.
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان یزد نیز افزایش تخصیص آب انتقالی به بخش صنعت مهریز را مورد تاکید قرار داد و بیان کرد: مسئولان آب و فاضلاب استان باید با حل معضل کم آبی واحدهای صنعتی مهریز، زمینه‌های رشد و توسعه بیشتر صنعت این شهرستان را فراهم کنند.
مسعود عظیمی، تاخیر در تامین 10 لیتر آب صنعت مهریز که قول آن چند ماهی است داده شده را مورد انتقاد قرار داد و گفت: مسئولان آب و فاضلاب استان یزد باید برای تامین آب شهرک صنعتی مهریز بر عملیات خود سرعت ببخشند.
در ادامه نیز کوثری از مسئولان آب و فاضلاب استان قول مساعد داد تا در هر نقطه از شهرک صنعتی مهریز منابع آبی موجود و از نظر حریم چاه و قنوات مشکلی نداشته باشد، مجوز حفر چاه صادر شود.
اضافه شدن آب چاه محدوده کاشی اطلس به منابع موجود آب صنعت مهریز، شناسایی و ابطال تخصیص‌های آب انتقالی به واحدهای صنعتی غیرفعال و اضافه شدن به سهمیه آب صنعت مهریز، طراحی شبکه فرعی انتقال آب به شهرک صنعتی مهریز با نظارت آب منطقه‌ای توسط شرکت شهرک‌های استان و ... نیز از دیگر مصوبات این جلسه بود.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول