اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده انتظامی استان همدان:

رویکرد جوانان به مواد مخدر صنعتی نگران‌کننده است

خبرگزاری فارس: فرمانده انتظامی استان همدان گفت: استفاده بی‌رویه از اینترنت و عدم کنترل والدین، شیوع مکتب‌های نوظهور شیطان‌پرستی و رویکرد جوانان به سمت استفاده از مواد مخدر صنعتی از مواردی است که جامعه را مورد تهدید قرار داده و نیازمند بیداری بیش‌ از پیش است.

رویکرد جوانان به مواد مخدر صنعتی نگران‌کننده است
به گزارش خبرگزاری فارس از همدان ‌مهدی معصوم‌بیگی ظهر امروز در سخنان پیش‌ از خطبه‌های نماز جمعه همدان مشارکت مردم با نیروی انتظامی را در راستای حفظ امنیت جامعه بسیار مؤثر دانست و اظهار کرد: این امنیت است که می‌تواند دارایی‌های مادی و معنوی مردم را حفظ کرده و آرامش را در جامعه حاکم کند.
وی افزود: در جوامع اسلامی دینداری متأثر از حوزه امنیت، و امنیت متأثر از حوزه دینداری است و ما امسال در هفته بزرگداشت نیروی انتظامی شعار" سهم من در امنیت و آرامش" را مطرح و مدنظر قرار دادیم.
فرمانده انتظامی استان همدان خاطرنشان کرد: انتخاب این شعار به این معنا است که ما توانسته‌ایم سطح اقدام و عمل خود را در تمام حوزه‌ها گسترش داده و مشارکت مردم را نیز در حفظ امنیت افزایش دهیم.
وی نقش خانواده‌ها را در ایجاد و حفظ امنیت در جامعه بسیار مؤثر خواند و بیان کرد: عنصر خانواده مقدس‌ترین نهاد اجتماعی است که مسئولیت نقدپذیری اجتماعی را بر عهده دارد چرا که امر به معروف و نهی از منکر ابتدا از درون خانواده آغاز می‌شود و سپس به بدنه جامعه سرایت پیدا می‌کند.
معصوم‌بیگی ادامه داد: خانواده‌ها باید نظارت خود را بر روی فرزندانشان عمیق‌تر کرده و حفظ امنیت اخلاقی جوانان خود را تنها از دولت و نیروی انتظامی طلب نکنند چرا که امروز فضای مجازی، ماهواره و بخشی از فضای حاکم بر اینترنت در صورت عدم نظارت خانواده‌ها مانند یک سم کشنده عمل کرده و جوانان را به نابودی می‌کشاند.
وی تصریح کرد: در حوزه‌های فرهنگی و در بین نهادهای فرهنگ‌ساز نیز خانواده نقش چشمگیری در هنجارسازی اجتماعی دارد چرا که امروز شاهدیم دستگاه‌های ماهواره‌ای توانسته‌اند کرامت، احترام، فضیلت و موضوعات اعتقادی حاکم بر جامعه را به شدت متأثر کرده و به عنوان اتاق عملیات سلطه در جنگ نرم مورد استفاده دشمنان قرار دهند.
فرمانده انتظامی استان همدان عنوان کرد: استفاده بی‌رویه از اینترنت و عدم کنترل والدین، شیوع مکتب‌های نوظهور شیطان‌پرستی و رویکرد جوانان به سمت استفاده از مواد مخدر صنعتی از مواردی است که جامعه را مورد تهدید قرار داده و نیازمند بیداری بیش‌ از پیش خانوده‌ها، نیروی انتظامی و دولت در این امر هستیم چرا که امروز جنگ نرم بسیار منسجم‌تر از گذشته وارد عمل شده و هوشیاری بیشتری را می‌طلبد.
وی در پایان گفت: خوشبختانه در حوزه امنیت اخلاقی و مباحث مربوط به حجاب و عفاف در استان، شاهد وضعیت مطلوبی هستیم اما شایستگی مردم دارالمؤمنین بیش از این است چرا که حجاب تکلیف دینی و پیکره اجتماع ماست و باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.
انتهای پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول