اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم قم در مجلس خبر داد:

اختصاص 10 هزار میلیارد تومان برای حمایت از صنعت

خبرگزاری فارس: نماینده مردم قم در مجلس‌ گفت: 10 هزار میلیارد تومان برای حمایت از واحدهای صنعتی در سال جاری اختصاص داده شده که در این راستا باید از صنعتگران حمایت‌های لازم صورت گیرد.

اختصاص 10 هزار میلیارد تومان برای حمایت از صنعت
به گزارش خبرگزاری فارس از قم، علی لاریجانی شامگاه جمعه در بازدید از شهرک صنعتی شکوهیه قم و دیدار با تولیدکنندگان و فعالان بخش صنعت این استان با اشاره به اهمیت نقش صنعت در کشور اظهار کرد: تعطیلی برخی از واحدهای صنعتی به معنای اتلاف منابع و انرژی است.
وی افزود: یکی از مشکلات راندمان پایین در کشور مسئله تعطیلی واحدهای تولیدی است که باید برای حل این معضل چاره‌ای اندیشیده شود.
نماینده قم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه هدف از طرح هدفمندی یارانه‌ها افزایش بهره‌وری در کشور بوده است، گفت: با اجرای این طرح تولیدکنندگان باید با استفاده از تکنولوژی‌های برتر به سمت صرفه‌جویی در مصرف انرژی پیش بروند.
وی همچنین با مهم توصیف کردن مسئله اشتغال در استان قم ابراز کرد: مسئله اشتغال با زور قابل حل نیست بلکه این قضیه با رونق اقتصادی حاصل می‌شود و مسئولان نیز باید با راهکارهای خود موجب تسهیل در امر سرمایه‌گذاری شوند.
لاریجانی با اشاره به اهمیت بخش کشاورزی در امر اشتغال و تولید داخلی تصریح کرد: در کنار این مسائل باید به بخش صنعت نیز توجه کافی صورت گیرد و استان قم نیز به دلیل نزدیکی با پایتخت دارای جاذبه‌های فراوانی برای سرمایه‌گذاری است که باید زیرساخت‌های لازم برای این امر را محقق ساخت.
رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: برخی صنایع با مشکلاتی دست و پنجه نرم می‌کنند که حاصل برخی اشتباهات است و در این زمینه مسئولان باید با شناخت و درک صحیح از اینگونه مسائل، نسبت به جبران و علاج آن اقدام کنند.
وی با اشاره به غیر فعال بودن برخی واحدهای تولیدی گفت: زمانی که امکاناتی چون آب،‌ برق و سایر سرمایه‌های لازم به شهرک‌های صنعتی آورده می‌شوند و پس از آن فعالیتی نمی‌کنند این امر موجب ضرر و زیان به کشور می‌شود این در صورتی است که برخی واحدهای فعال نیز با حداکثر توان مشغول به کار نیستند.
لاریجانی از مسئولان استان قم خواست جلسات ویژه‌ای با صنعتگران و تولیدکنندگان برگزار کرده و مشکلات آنها را بررسی کنند و زمانی که شرکتی گرفتار بعضی مشکلات در بازپرداخت تسهیلات شد از آن حمایت کنند.
رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به گذشت بیش از هفت ماه از سال تصریح کرد: 10 هزار میلیارد تومان برای حمایت از واحدهای صنعتی در سال جاری تخصیص داده شده که در این راستا باید از صنعت‌گران حمایت‌های لازم صورت گیرد.
وی اظهار کرد: بانک‌ها موظف به تقسیط بدهی‌ها هستند و بروز خلاف در یک نقطه از سیستم بانکی نباید موجب توقف ارائه تسهیلات به سایر تولیدکنندگان شود.
لاریجانی افزود: مشکلاتی نظیر کمبود برق، گاز و سایر مسائل موجود باید در جلسات ویژه‌ای که با حضور صنعتگران برگزار می‌شود بررسی و نسبت به رفع آنها اقدام شود ضمن اینکه دلایل متوقف بودن برخی از واحدهای تولیدی را نیز باید مشخص کرد.
انتهای پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول