اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر انجمن نوزادان ایران:

به سلامت روان کودکان توجه نمی‌شود

خبرگزاری فارس: دبیر انجمن نوزادان ایران گفت: سلامت روان کودکان یکی از مشکلات مهمی است که به آن توجه نمی‌شود.

به سلامت روان کودکان توجه نمی‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، علی‌رضا مرندی ظهر امروز در همایش بین‌المللی تغذیه، رشد و تکامل نوزادان و کودکان اظهار داشت: محورهای اصلی بحث همایش بین‌المللی تغذیه، رشد و تکامل نوزادان و کودکان ارتباط دوران بارداری، مادر با سلامت جنین، ارتباط تغذیه بهتر و مسائل روحی روانی کودک، تغذیه مناسب در نوزادان نارس، تغذیه انحصاری با شیر مادر برای نوزادان و کودکان است.
دبیر انجمن نوزادان ایران افزود: در مغز یک نوزاد که هنوز به دنیا نیامده 1000 سلول وجود دارد و هنوز اتصالات به وجود نیامده است که این طفل چگونه رشد می‌کند.
وی بیان داشت: خانواده و والدین امروزی هیچ‌گونه اطلاعاتی برای تربیت کودکان خود به درستی ندارند اگر خانواده‌ها یه این عمق تربیت برسند می‌توانند کودکانی که در فقر به سر می‌برند را نجات دهند.
مرندی خاطرنشان کرد: فقر ژنتیکی نیست و فقر در زندگی است کسی که پدر و پدر بزرگش در فقر به سر می‌بردند خود آن کودک هم در آن خانواده در فقر به سر می‌برد.
دبیر انجمن نوزادان ایران  تصریح کرد: در سال‌های اول زندگی یعنی از لقاح تا هشت سالگی این شبکه زمانی اتفاق می‌افتد که سلول‌های مغز کودک را با اتصالات هماهنگ می‌شوند و اگر این تحرکات در
ارزش‌های اسلامی باشد در آینده یک انسان خوب و کامل برای جامعه خواهد بود ولی در غیر این صورت یک فرد جانی و خلاف کار وارد جامعه می‌شود.
وی اظهار داشت: قبل از تولد نوزادان سلول‌های مغزشان خیلی سریع تکثیر می‌شود ولی اتصالاتشان خیلی محدود است.
مرندی دربیان اقدامات همه جانبه برای ECD افزود: تغذیه ،مراقبت و سلامت مادران قبل از بارداری، تغذیه انحصاری با شیر مادر، مراقبت و سلامت کودک، صحبت کردن ضمن کار، قصه گفتن، کتاب خواندن و.... از کارهای است که باید انجام دهیم.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول