اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر آموزش کانون تربیتی صنعتی کرمان:

برخورد ترحم‌آمیز چالش اصلی کودکان پرورشگاهی است

خبرگزاری فارس: مدیر آموزش و روانشناس کانون تربیتی و فرهنگی نونهالان صنعتی کرمان گفت: برخورد ترحم‌آمیز مردم و معلمان مهم‌ترین و اصلی‌ترین چالش کودکان پرورشگاهی در کرمان است.

برخورد ترحم‌آمیز چالش اصلی کودکان پرورشگاهی است
امین زینلی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمان اظهار داشت: مجموعه صنعتی کرمان نخستین پرورشگاهی است که در ایران دایر شد و زنده‌یاد صنعتی به نیت سرپرستی از کودکان یتیم این مکان را راه‌اندازی کرد.
وی افزود: 90 دانش‌‌آموز پسر زیر 18 سال در کانون تربیتی و فرهنگی نونهالان صنعتی کرمان نگهداری می‌شوند.
زینلی با بیان اینکه در گذشته فقط کودکان یتیم در مجموعه صنعتی نگهداری می‌شدند، تصریح کرد: با گذشت زمان که آسیب‌های اجتماعی در جامعه افزایش یافت، نگهداری از کودکان بدسرپرست نیز به آیین‌نامه پرورشگاه افزوده شد.
وی با بیان اینکه نگهداری از کودکان بدسرپرست مشکلات بیشتری نسبت به کودکان بی‌سرپرست دارد، مراوده این کودکان با خانواده و بروز مشکلاتی مانند پرخاشگری را از مهم‌ترین علت‌های این امر برشمرد.
زینلی با اشاره به نحوه پذیرش کودکان در این مرکز ابراز داشت: بعضی از کودکان یتیم توسط افراد به مرکز معرفی می‌شوند و مددکار کانون بررسی‌های لازم را انجام می‌دهد و پس از دریافت مجوز از بهزیستی و دادگاه سرپرستی این افراد به پرورشگاه ارائه می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: در بعضی موارد بهزیستی نیز تحقیقاتی را در باره زندگی این کودکان انجام می‌دهد.
زینلی ابراز داشت: آزمایش‌های اولیه بهداشتی، پزشکی و دندانپزشکی از کودک در بدو ورود به پرورشگاه انجام می‌شود و در بحث آموزشی نیز نیاز کودک به آموزش‌های مختلف مورد توجه قرار می‌گیرد.
وی با بیان اینکه کلاس‌هایی در رشته‌های کامپیوتر، زبان انگلیسی، هنری، ورزشی و تقویتی در کانون تربیتی و فرهنگی نونهالان صنعتی کرمان برگزار می‌شود، عنوان کرد: نخستین اقدام در زمینه کودکان این مرکز رهنمون کردن بچه‌ها به مدرسه به عنوان نخستین حقوق کودک است.
زینلی با اشاره به اینکه بعضی از کودکانی که به کانون سپرده می‌شوند، بازمانده از تحصیل هستند، افزود: با هماهنگی آموزش و پرورش این افراد وارد مدرسه می‌شوند.
وی برخورد ترحم‌آمیز مردم و معلمان را مهم‌ترین مشکل کودکان پرورشگاهی دانست و تصریح کرد: بعضی از معلمان با دلسوزی و ترحم بی‌مورد و ارفاق کردن به نمره‌های درسی کودکان پرورشگاه موجب افت تحصیلی آن‌ها در مقاطع بالاتر تحصیلی می‌شوند.
وی با بیان اینکه ما به شدت با این نوع نگاه مخالف هستیم، بیان کرد: دید تحقیرآمیز به کودکان پرورشگاهی نیز یکی دیگر از مشکلات این بچه‌هاست که با توجه به فرهنگ مردم کرمان و توجه آن‌ها به کودکان این مشکل در این خطه بسیار ناچیز است.
انتهای پیام/آ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول