اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون بهزیستی خراسان جنوبی خبر داد:

کاهش 33 درصدی کودکان خیابانی در خراسان جنوبی

خبرگزاری فارس:‌ معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی خراسان جنوبی گفت: در شش ماه نخست سال 90 نسبت به مدت مشابه سال گذشته در استان شاهد کاهش 33 درصدی تعداد کودکان خیابانی در خراسان جنوبی بودیم.

کاهش 33 درصدی کودکان خیابانی در خراسان جنوبی
به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، علی‌ عرب‌نژاد ‌در کارگروه اجتماعی و فرهنگی خراسان جنوبی ساماندهی کودکان خیابانی را یکی از وظایف سازمان بهزیستی عنوان ‌و اظهار کرد: ما تعاریف مختلفی از کودکان خیابانی در علوم اجتماعی داریم.
وی افزود: در این تعاریف برخی از کودکان خیابانی مشکل بدسرپرستی یا بی‌سرپرستی دارند و حتی در این تعاریف برخی از کودکان خیابانی با خانواده خود نیز ارتباطاتی دارند.
معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی خراسان جنوبی ادامه داد: بر اساس نص صریح قانون سازمان بهزیستی باید با همکاری 12 دستگاه دیگر به کار ساماندهی کودکان خیابانی بپردازد که از جمله این دستگاه‌ها می‌توان به نیروی انتظامی، شهرداری، دادگستری، دانشگاه علوم پزشکی، هلال‌احمر و صدا و سیما اشاره کرد.
عرب‌نژاد به آمار چگونگی ساماندهی کودکان خیابانی در شش ماه نخست سال جاری در استان اشاره کرد و افزود: از کل کودکان خیابانی که در شش ماه نخست سال جاری در مراکز نگهداری این مجموعه ساماندهی شده‌اند چهار درصد زیر شش سال سن داشته‌اند همچنین 49 درصد این کودکان بین شش تا 11 سال سن داشته‌اند.
وی ادامه داد: همچنین 32 درصد آنها بین 12 تا 14 سال و 14 درصد این کودکان نیز دارای سنی بین 15 تا 18 سال هستند.
معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی خراسان جنوبی به نوع مشکل این کودکان اشاره ‌ و اظهار کرد: دو درصد از این کودکان مشکل فرار از منزل را داشته‌اند و بیشتر این افراد که بالغ بر 50 درصد این کودکان را تشکیل می‌دهند دارای مشکل بدسرپرستی هستند.
عرب‌نژاد با بیان اینکه 79 درصد کودکان خیابانی ساماندهی شده در بهزیستی استان هیچگونه سابقه کودک‌آزاری را نداشته‌اند همچنین 12 درصد این کودکان نیز سابقه یک بار کودک‌آزاری را داشته‌اند.
وی به خدمات ارائه شده به این کودکان در مراکز بهزیستی استان اشاره و عنوان کرد: به 16 درصد این کودکان خدمات سوادآموزی، 30.5 درصد حرفه‌آموزی و 34 درصد خدمات اردویی ارائه شده همچنین برای چهار درصد این افراد نیز دفترچه بیمه اخذ شده است.
معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی خراسان جنوبی ادامه داد: در شش ماه نخست سال 88 تعداد 24 کودک خیابانی در استان ساماندهی شدند که این آمار در شش ماه نخست سال جاری به هشت کودک کاهش پیدا کرده است.
انتهای پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول