اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار آستارا خبر داد:

ارتقای تاکسیرانی آستارا به سازمان حمل و نقل

خبرگزاری فارس: شهردار آستارا از ارتقای واحد تاکسیرانی این شهرداری به سازمان حمل و نقل عمومی خبر داد.

ارتقای تاکسیرانی آستارا به سازمان حمل و نقل
علی کوهی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آستارا با اشاره به ارتقای تاکسیرانی به سازمان حمل و نقل اظهار داشت: با موافقت وزارت کشور و استانداری گیلان واحد تاکسیرانی شهرداری به سازمان حمل و نقل همگانی شهر آستارا ارتقا یافت.
وی درباره سابقه فعالیت 30 ساله واحد تاکسیرانی شهرداری آستارا افزود: با تصویب ارتقای واحد تاکسیرانی به سازمان حمل و نقل عمومی، از این به بعد تمام خودروهای حمل و نقل سبک و سنگین شامل باری و مسافری زیر محدوده 20 کیلومتری شهر آستارا با نظارت سازمان جدید حمل و نقل همگانی فعالیت می‌کنند.
شهردار آستارا ساماندهی و بهبود وضعیت حمل و نقل شهر و حومه مانند مینی‌بوس‌رانی، تاکسیرانی، پایانه‌های مسافری و تاکسی بارها را از جمله وظایف این سازمان عنوان کرد.
وی گفت: بهره‌برداری مطلوب از طریق برنامه‌ریزی، توسعه کمی و کیفی ناوگان، اعمال نظارت صحیح و همچنین توسعه و تکمیل توقف‌گاه‌های مورد نیاز و استفاده از امکانات بخش‌های مختلف از جمله بخش خصوصی و تعاونی در جابه‌جایی مسافران نیز از جمله وظایفی بوده که در اساسنامه فعالیت سازمان حمل و نقل همگانی آستارا آمده است.
کوهی ادامه داد: مسئولان شهرستان از جمله فرماندار و شورای اسلامی شهر نیز در ارتقای واحد تاکسیرانی به سازمان حمل و نقل همگانی نقش مهمی ایفا کردند.
وی اضافه کرد: مدیر عامل سازمان حمل و نقل و اعضای آن توسط شهرداری و شورای شهر تعیین و با اختصاص ساختمان مستقل برای آن، فعالیت رسمی این سازمان آغاز می‌شود.
به گزارش فارس، شهرداری آستارا برای نخستین بار در سال 1287 شمسی از طرف عده‌ای از فرهیختگان و بزرگان شهر با هدف حمایت از اهالی آستارا و ایجاد امکانات رفاهی و خدمات نوین به سبک شهرهای مدرن دنیا با نظر حکومت وقت به صورت انجمنی به نام انجمن ولایتی‌-فرهنگی و بلدیه ایجاد شد.
طبق قوانین وزارت کشور، شهرداری‌های ایران به 12 رتبه تقسیم می‌شوند که به ترتیب از کوچک‌ترین شهرداری با دو پرسنل که رتبه نخست محسوب می‌شود تا بزرگ‌ترین شهردای که به رتبه 12 می‌رسد و شهرداری آستارا در حال حاضر رتبه هفتم  را به خود اختصاص داده و چارت سازمانی آن طبق همین رتبه تنظیم شده است.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول