اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه طبس خطاب به برخی مسئولان:

با ریسمان مسموم و پوسیده عده‌ای معدود به چاه نیفتید

خبرگزاری فارس: امام جمعه طبس خطاب به برخی از مسئولان استان یزد گفت: با ریسمان مسموم و پوسیده عده‌ای معدود به چاه نیفتید و جای تاسف دارد که در دولت اصول‌گرای احمدی‌نژاد، هنوز تعدادی از مسئولان در مرکز استان یزد از جبهه مشارکت به صورت صریح یا مخفیانه حمایت می‌کنند و این قابل قبول نیست.

با ریسمان مسموم و پوسیده عده‌ای معدود به چاه نیفتید
به گزارش خبرگزاری فارس از طبس، حجت‌الاسلام سید ابراهیم مهاجریان در خطبه‌های این هفته نمازجمعه با اشاره به استعدادها و قابلیت‌های طبس و تاکید بر لزوم بکارگیری این ظرفیت‌ها در راستای توسعه شهرستان اظهار داشت: پیش‌نیاز توسعه و پیشرفت طبس، ارتقاء فرمانداری شهرستان طبس به فرمانداری ویژه و اختصاص نماینده مستقل و حوزه انتخابیه به مرکزیت طبس است.
وی ادامه داد: وزارت کشور، هیئت دولت، کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی و کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی با بررسی همه جوانب و با انجام کار کارشناسی، این موارد را تصویب کرده‌اند و به‌طور قطع هرگونه کارشکنی در این موضوع خیانت به طبس و طبسی‌هاست.
خطیب جمعه طبس با اشاره به سخنی از امیرالمومنین حضرت علی(ع) که فرموده‌اند: «فرصت‌هایی در ایام زندگی ایجاد می‌شود که اگر از آن استفاده نشود موجب پشیمانی خواهد شد» افزود: چنانچه در موقعیت و شرایط کنونی، فرمانداری ویژه و نماینده مستقل یا مشترک با شهر همجوار تصویب و اجرا نشود، تا ده‌ها سال بعد هم انجام نخواهد شد و به همین دلیل بهتر است دلسوزان طبس تنها به دنبال منافع شهرستان بوده و به حرف عده‌ای که از روی احساسات یا براساس منافع جناحی و باندی بیان می‌شود و کسانی که براساس سوابق‌شان هیچ‌گاه با نظام و ولایت و مردم نبوده‌اند و سردمدارشان جام زهر به رهبری تعارف کرده توجه نکنند.
وی بیان کرد: هماهنگی، همدلی و وحدتی که امروز بین مسئولان شهرستان طبس از جمله امامان جمعه، روحانیان، نماینده مردم در مجلس، فرماندار، شوراهای اسلامی و سایر مسئولان شهرستان وجود دارد، در تاریخ شهرستان طبس سابقه نداشته است که جای شکرگزاری و قدردانی دارد.
امام جمعه طبس خاطرنشان کرد: بهترین راه برای مقابله مردم و مسئولان با اهانت و بی‌حرمتی عده‌ای معدود، سکوت، آرامش، صبر، بردباری و حوصله است، اما در عین حال باید مسئولان انتظامی، امنیتی و قضائی به وظیفه خود عمل کنند.
وی همچنین خطاب به برخی از مسئولان استان یزد تصریح کرد: با ریسمان مسموم و پوسیده عده‌ای معدود به چاه نیفتید و جای تاسف دارد که در دولت اصول‌گرای محمود احمدی‌نژاد، هنوز تعدادی از مسئولان در مرکز استان یزد از جبهه مشارکت به صورت صریح یا مخفیانه حمایت می‌کنند و این قابل قبول نیست.
مهاجریان در بخش دیگری از خطبه‌های نمازجمعه با اشاره به اختلاس اخیر معروف به اختلاس سه هزار میلیارد تومانی، وقوع این جرم را بسیار تلخ دانست و گفت: این اختلاس نباید موجب بدبینی مردم نسبت به نظام و مسئولان شود، و علی‌رغم اینکه اگر دولت و مجلس درست نظارت خود را اعمال می‌کردند این اتفاق نمی‌افتاد، اما اکنون قوای سه‌گانه عزم خود را برای برخورد قانونی بدون تسامح و تساهل با مجرمات این اختلاس جزم کرده‌اند و بر این اساس آنچه از بیت‌المال سرقت شده باشد باز خواهد گشت.
وی همچنین به سفر معنوی حج اشاره کرد و اظهار داشت: افرادی که برای انجام سفر حج اعزام شده‌اند با نیت و مال پاک حج ابراهیمی خود را انجام دهند و باتوجه به اینکه حجاج نماینده تمام ملت ایران هستند باید در گفتار و کردار خود دقت کنند و به‌ویژه در مراسم براعت از مشرکین شرکت کنند، چون در غیر این صورت حج‌شان صحیح و مقبول نخواهد بود.
خطیب جمعه طبس اضافه کرد: امروز شاهد هستیم که 99 درصد مردم آمریکا به دلیل مشکلات اقتصادی و معیشتی علیه سران کشورشان قیام کرده‌اند که این همان وعده خداوند متعال، حضرت امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری است.
وی ضمن گرامیداشت هفته نیروی انتظامی عنوان داشت: نیروی انتظامی مولود انقلاب اسلامی و دارای مسئولیت‌های متنوع، متعدد و حساسی است که این نیرو در سراسر کشور و در شهرستان طبس در برخورد با قاچاقچیان و قانون‌شکنان به موفقیت‌های بسیار خوبی دست یافته است که جای تقدیر دارد.
امام جمعه طبس ادامه داد: باتوجه به در پیش بودن انتخابات بسیار حساس مجلس شورای اسلامی و برنامه‌ریزی دشمن برای ایجاد ناامنی، برخی از جریانات به بهانه‌های مختلف و واهی وارد معرکه شده‌اند تا شاید بتوانند در شرایط انتخابات یارگیری کنند که لازم است در این شرایط نیروهای اطلاعاتی، انتظامی و امنیتی بیش از پیش مراقب بوده و وظایف خود را به نحو مطلوب انجام دهند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به روز ملی کاهش بلایای طبیعی، وقوع این حوادث و بلایا را نتیجه عملکرد انسان‌ها دانست و بیان کرد: گناه، معصیت و نافرمانی از قوانین موجب بروز سیل، زلزله و دیگر بلایا می‌شود و بر این اساس ضمن رعایت احکام اسلام و مقررات نظام اسلامی، باید نکات ایمنی و فنی هم در ساخت و سازها مورد توجه قرار گیرد.
مهاجریان همچنین با گرامیداشت روز جهانی کودک خاطرنشان کرد: پدر و مادر و همچنین معلمان، مربیان و دبیران باید در تربیت کودکان، دقت و حساسیت زیادی داشته باشند، و به‌ویژه با توجه به اینکه امروزه دشمنان زمینه‌های انحراف کودکان و نوجوانان را فراهم کرده‌اند، لزوم توجه به تربیت کودکان بیشتر احساس می‌شود.
انتهای پیام/خ۱۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول