اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده طبس در مجلس:

انتزاع طبس از یزد قطعی است

خبرگزاری فارس: نماینده مردم شهرستان‌های طبس، فردوس، بشرویه و سرایان در مجلس گفت: موضوع انتزاع و جدایی شهرستان طبس از استان یزد قطعی شده است.

انتزاع طبس از یزد قطعی است
به گزارش خبرگزاری فارس از طبس، محمدکریم عابدی پس از اقامه نمازجمعه این هفته برای نمازگزاران سخنرانی کرد و اظهار داشت: درخواست اصلی مردم طبس لغو مصوبه سال 1380 و بازگشت شهرستان طبس به استان خراسان رضوی است که این موضوع به روش‌های مختلف پیگیری شده و به استحضار رئیس‌جمهور نیز رسیده است.
وی با اشاره به اینکه موضوع انتزاع و جدایی شهرستان طبس از استان یزد تقریبا قطعی است ادامه داد: در صورتی که فرمانداری طبس به فرمانداری ویژه ارتقاء یابد و نماینده مستقل به این شهرستان اختصاص یافته و طبس مرکز حوزه انتخابیه شود، اگر براساس مصالح نظام الحاق طبس به استان خراسان رضوی ممکن نشد طبسی‌ها الحاق به استان خراسان جنوبی را نیز خواهند پذیرفت.
نماینده مردم طبس در مجلس افزود: مردم زیاد نگران نباشند زیرا گام بلند تشکیل استان گلشن در حال پیگیری است و باتوجه به ظرفیت‌های متعددی که در طبس وجود دارد، این شهرستان جزء هر استانی که باشد به دنبال تشکیل استان مستقل خواهیم بود.
وی یادآور شد: فاصله شهرستان طبس تا مرکز استان خراسان رضوی 520 کیلومتر، تا مرکز استان یزد 400 کیلومتر و تا مرکز استان خراسان جنوبی 270 کیلومتر است.
عابدی ادامه داد: اگر به طور میانگین سالانه 10 هزار نفر بین طبس و مرکز استان تردد کنند باید در هرسال 5 میلیون کیلومتر تا مشهد، یا 4 میلیون کیلومتر تا یزد یا 2 میلیون کیلومتر تا بیرجند طی شود و این نشان می‌دهد که کاهش فاصله شهرستان تا مرکز استان تا چه اندازه می‌تواند باعث کاهش هزینه‌ها شود.
وی بیان کرد: انتزاع طبس از یزد در کمیسیون سیاسی دولت تصویب شده و در ادامه باید به تصویب هیئت دولت نیز برسد که در آخرین مکاتبه‌ام با وزیر کشور، درخواست اصلی مردم طبس را لغو مصوبه سال 1380 و بازگشت طبس به استان خراسان رضوی بیان کرده‌ام.
نماینده مردم شهرستان‌های طبس، فردوس، بشرویه و سرایان در مجلس شورای اسلامی عنوان داشت:
فرمانداری ویژه طبس به تصویب رسیده و طی دو ماه آینده با امضای رئیس‌جمهور ابلاغ خواهد شد که این موضوع امتیاز بسیار بزرگی برای شهرستان محسوب می‌شود.
وی با اشاره به اینکه جای استان گلشن در کویر مرکزی ایران خالی است ادامه داد: برای تشکیل استان گلشن کار کارشناسی زیادی انجام شده که این طرح مورد تایید رئیس‌جمهور و به نفع نظام است.
عابدی در بخش دیگری از سخنان خود به بیان آخرین وضعیت برخی از پروژه‌های در دست اجرا در شهرستان طبس پرداخت و گفت: نیروگاه زغالسنگ طبس در دو فاز 325 مگاواتی در حال احداث است که برای احداث ساختمان‌های مربوطه قراردادی به ارزش 110 میلیارد تومان با پیمانکار منعقد شده است و این نیروگاه پس از بهره‌برداری برای حدود 15 هزار نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم شغل ایجاد خواهد کرد.
وی ادامه داد: احداث بیمارستان یکصد تختخوابی طبس نیز در مراحل پایانی است و تا سال آینده به اتمام خواهد رسید که با پیگیری‌های انجام شده بخش سی.تی.اسکن نیز برای این بیمارستان پیش‌بینی شد.
نماینده مردم طبس در مجلس درباره پروژه تصفیه‌خانه آب شهر طبس نیز بیان کرد: این پروژه در مجموع 90 میلیارد ریال اعتبار داشت که به دلیل طولانی شدن روند احداث، به 20 میلیارد ریال اعتبار مازاد نیاز دارد که این اعتبار تامین شده، حقوق معوق کارگران مربوطه پرداخت شده و این تصفیه‌خانه تا آبان ماه سال جاری به بهره‌برداری خواهد رسید.
وی افزود: تا اواخر پاییز و اوایل زمستان امسال گاز به برخی از منازل طبسی‌ها می‌رسد و بزودی گازرسانی به بخش دستگردان نیز با 60 میلیارد ریال اعتبار اولیه آغاز می‌شود.
عابدی درباره موزه ابابیل طبس هم عنوان داشت: احداث این موزه تصویب شده و بهتر بود در سفر اخیر استاندار یزد به طبس کلنگ‌زنی می‌شد که امیدواریم بزودی شاهد آغاز عملیات اجرایی احداث این موزه باشیم.
وی گفت: پس از چندین سال پیگیری، شرکت تعاونی راهبردی طبس تاسیس شده که بزودی قراردادی درمورد معادن طبس در این شرکت منعقد خواهد شد.
نماینده مردم طبس در مجلس اظهار داشت: راه‌اندازی کارخانه فولاد در شهرهای طبس، عشق‌آباد و دیهوک، دوبانده شدن راه‌های شهرستان، ادامه عملیات راه طبس - بشرویه و توسعه فرودگاه طبس نیز از دیگر برنامه‌های در دست پیگیری است.
وی همچنین از برگزاری همایشی در آینده نزدیک با حضور معاون عمرانی وزیر کشور در طبس خبر داد و بیان کرد: شوراهای اسلامی شهرهای طبس، فردوس، بشرویه و سرایان و همچنین معاونت‌های عمرانی استانداری‌های یزد و خراسان جنوبی نیز در این همایش حضور خواهند یافت.
عابدی تصریح کرد: اگر چه ممکن است برخی سلایق مسئولان طبس متفاوت باشد اما به‌طور قطع هیچ‌گونه اختلافی بین مسئولان این شهرستان وجود ندارد و وحدت برقرار است.
انتهای پیام/ش10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول