اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در سایه وحدت و همدلی محقق می‌شود؛

تبدیل طبس به عسلویه دوم

خبرگزاری فارس: فرماندار طبس گفت: طبس با دارا بودن ذخایر غنی معدنی می‌تواند به عسلویه دوم تبدیل شود و این کار تنها با کنار گذاشتن تفرقه و در سایه وحدت و همدلی امکان‌پذیر است.

تبدیل طبس به عسلویه دوم
به گزارش خبرگزاری فارس از طبس، عزیز بهزادی شب گذشته در جلسه پرسش و پاسخ مشترک امامان جمعه طبس، عشق‌آباد و دیهوک، فرماندار طبس و رؤسای شوراهای اسلامی شهر و شهرستان طبس با مردم که در محل مسجد جامع طبس برگزار شد، اظهار داشت: مسئولان شهرستان طبس خودسرانه عمل نکرده و تنها براساس مسئولیت و شرح وظایف خود اقدام می‌کنند و طبیعی است که عده‌ای با برخی اقدامات موافق نباشند.
 
* مردم نظرهای خود را کتباً به فرمانداری اعلام کنند
وی با اشاره به اینکه تمامی مشکلات با تعامل، صبر، متانت و دوستی قابل حل است، افزود: اعتراض کردن راه دارد، و به‌ویژه باتوجه به اینکه به انتخابات مجلس شورای اسلامی نزدیک می‌شویم، به‌طور قطع تجمع، راهپیمایی، شعار دادن و انتشار پیامک راه حل مناسبی برای حل مشکلات نیست.
فرماندار شهرستان طبس بیان کرد: بهتر است مردم اعتراض‌ها و نظرهای خود را به صورت کتبی به فرمانداری اعلام کنند تا به مسئولان مربوطه ارجاع شده و به‌وسیله فرمانداری پیگیری شود، که البته بحث الحاق و انتزاع موضوع اول طبس نیست، بلکه بیش از 400 نوع مشکل و کاستی در این شهرستان رصد و شناسایی شده است.
وی با بیان اینکه بیش از 170 نوع معدن در طبس وجود دارد که بهره‌برداری نشده است، خاطرنشان کرد: برای بهره‌برداری از معادن غنی طبس اخیراً با سه گروه سرمایه‌گذار داخلی مذاکراتی صورت گرفته و مقدمات سرمایه‌گذاری یک گروه چینی نیز انجام شده است.
 
* طی یک سال آینده 10 هزار نفر دیگر در معادن طبس مشغول به کار می‌شوند
بهزادی ادامه داد: هم‌اکنون علاوه بر معادن پروده، حدود پنج هزار نفر در چهار معدن سنتی و غیرسنتی طبس مشغول به کار هستند، که با افزایش بهره‌برداری از معادن، ظرف یک سال آینده 10 هزار نفر دیگر نیز به این تعداد افزوده خواهند شد، و 300 هزار تن زغال‌سنگ استخراجی در هر سال در طبس به یک میلیون و 300 هزار تن در سال افزایش خواهد یافت که برای این منظور کارشناسی لازم و سرمایه‌گذاری اولیه انجام شده و منتظر سرمایه‌گذاری استخراج هستیم.
وی عنوان کرد: از آبان ماه امسال ساخت کارخانه نیروگاه بزرگ حرارتی طبس در زمینی به مساحت 900 هکتار آغاز می‌شود و علاوه بر این مطالعات احداث یک نیروگاه دیگر به‌وسیله شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران نیز انجام شده که کار احداث آن هم بزودی آغاز خواهد شد.
 
* احداث کارخانه ذوب آهن و منطقه ویژه صنعتی در طبس
فرماندار شهرستان طبس همچنین از برنامه‌ریزی برای احداث کارخانه ذوب آهن و تولید فولاد در طبس خبر داد و گفت: طراحی اولیه منطقه ویژه صنعتی طبس نیز در زمینی به مساحت 200 هکتار واقع در حدفاصل فرودگاه، ایستگاه راه‌آهن و روستای جوخواه طبس انجام شده است.
وی تصریح کرد: طبس با دارا بودن ذخایر غنی معدنی می‌تواند به عسلویه دوم تبدیل شود و این کار تنها با کنار گذاشتن تفرقه و دو دستگی و در سایه وحدت و همدلی امکان‌پذیر است.
بهزادی درباره تاسیس شرکت فراگیر طبس هم اظهار داشت: بنابر اصل 44 قانون اساسی، هر شهرستان تنها می‌تواند یک شرکت مادر تخصصی فراگیر ملی داشته باشد که این شرکت با 600 میلیون ریال سرمایه اولیه در طبس تاسیس شده و هم‌اکنون دارای 4 هزار و 400 عضو از مددجویان کمیته امداد حضرت امام خمینی(ره) و 2 هزار عضو از مددجویان بهزیستی است.
 
* احداث شبکه داخلی گاز طبس تا پایان سال تمام می‌شود
وی یادآور شد: کار احداث شبکه داخلی گاز شهر طبس به‌وسیله دو پیمانکار و کار روکش آسفالت محل‌های حفاری شده به‌وسیله یک پیمانکار دیگر در حال انجام است که پیش‌بینی می‌شود این کار تا پایان امسال به اتمام رسیده و در ادامه کار واگذاری انشعاب گاز به منازل و سپس گازرسانی به روستاها دنبال شود.
فرماندار شهرستان طبس درباره وضعیت کارخانه سیمان طبس هم بیان کرد: در این زمینه با مسئولان این شرکت مذاکراتی انجام شده و باید وضعیت این شرکت روشن شود که این کار در دست انجام است.
وی با بیان اینکه ما ده‌ها پرونده در راه‌آهن شرق داریم خاطرنشان کرد: بزودی مدیرعامل راه‌آهن کشور برای رسیدگی به کارکنان بلاتکلیف راه‌آهن شرق به طبس می‌آید.
 
* حق مالکان آب نهرین طبس تضییع نمی‌شود
بهزادی درباره احداث تصفیه‌خانه آب شرب شهر طبس هم گفت: به تازگی مبلغ 10 میلیارد ریال دیگر برای احداث این تصفیه‌خانه جذب شده که هم‌اکنون احداث آن رو به اتمام است که در این زمینه حق تک تک مالکان آب نهرین طبس نیز رعایت خواهد شد.
 
* فرمانداری ویژه امتیازی مهم برای طبس
وی با اشاره به اینکه فرمانداری ویژه یک امتیاز مهم برای شهرستان محسوب می‌شود، اظهار داشت: در صورتی که فرمانداری شهرستان طبس به فرمانداری ویژه تبدیل شود، فرماندار شهرستان به معاون استاندار ارتقاء یافته و دارای سه معاون و چندین کارشناس می‌شود و علاوه بر این هشت اداره دیگر شهرستان نیز ارتقاء می‌یابند.
 
* حاشیه‌های جلسه پرسش و پاسخ
به گزارش خبرگزاری فارس، جلسه پرسش و پاسخ مشترک امامان جمعه طبس، عشق‌آباد و دیهوک، فرماندار طبس و رؤسای شوراهای اسلامی شهر و شهرستان طبس با مردم که در محل مسجد جامع طبس برگزار شد، با حاشیه‌هایی نیز همراه بود که از جمله در حین سخنرانی مسئولان تعدادی از مردم با سردادن شعارهایی مانند «یزد و طبس برادرند، پیرو خط رهبرند» و «فقط یزد، فقط یزد» ضمن اعلام نارضایتی خود از انتزاع و جدایی طبس از استان یزد و الحاق این شهرستان به استان خراسان جنوبی، باعث قطع مکرر صحبت‌های سخنرانان شدند.
علاوه بر این در بخش‌های دیگری از این مراسم حین سخنرانی مسئولان، تعدادی از مردم، ایستاده و با طرح نظرات و سوالات خود با صدای بلند و ایجاد همهمه باعث قطع صحبت‌های سخنرانان شدند.
انتهای پیام/غ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول