اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امامان جمعه و شوراهای طبس تاکید کردند:

اختصاص نماینده مستقل به طبس و بشرویه

خبرگزاری فارس: امامان جمعه، فرماندار، بخشداران، شهرداران و شوراهای اسلامی شهر، بخش و طبس، بر لغو مصوبه سال 80، اختصاص نماینده مستقل و ارتقاء فرمانداری طبس تاکید کردند.

اختصاص نماینده مستقل به طبس و بشرویه
به گزارش خبرگزاری فارس از طبس، جلسه‌ای به‌منظور هم‌اندیشی در مورد مسائل شهرستان طبس با حضور ائمه جمعه شهرستان، فرماندار، بخشداران، شهرداران و شوراهای اسلامی شهر، بخش و شهرستان طبس برگزار شد.
در این جلسه که صورت‌جلسه آن برای کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی ارسال شده است، بر اجرایی شدن بندهای صورت‌جلسه و تصمیمات اتخاذ شده در جلسه 22 اسفندماه سال گذشته که نماینده مردم طبس در مجلس نیز در آن جلسه حضور داشته مبنی بر تصویب لایحه مطروحه درباره حوزه انتخابیه شهرستان طبس در کمیسیون شوراها و ارائه آن به صحن علنی مجلس تاکید شد.
در جلسه‌ای که در تاریخ 22 اسفندماه سال 1389 درباره راهکارهای توسعه شهرستان برگزار شده بود تصمیماتی در قالب دو بند به این شرح اتخاذ شد:
باتوجه به اینکه در چند سال اخیر به‌وسیله امام جمعه، شوراهای اسلامی، نخبگان و به‌ویژه در سه سال نمایندگی محمدکریم عابدی، مکاتبات عدیده‌ای برای لغو مصوبه خلاف قانون دولت وقت در سال 1380 (که طبس به یزد ملحق شده است) انجام شده، ولی متاسفانه علی‌رغم سیاست‌های دولت مردمی و عدالت‌محور هیچ‌گونه نتیجه‌ای حاصل نشده است و همچنان شهرستان طبس بلاتکلیف مانده است و خواسته قاطبه اهالی شهرستان که خواهان برگشت به خراسان رضوی هستند محقق نشده است، لذا چنانچه میسر است هرچه سریع‌تر این خواسته محقق و نماینده‌ای مستقل به این شهرستان اختصاص یابد.
2ـ در صورت عدم تحقق خواسته فوق اعضای حاضر در جلسه متفقاً خواهان اختصاص نماینده‌ای مستقل به شهرستان طبس با شهرستان بشرویه و همچنین تبدیل فرمانداری شهرستان به فرمانداری ویژه هستند و مقرر شد محمدکریم عابدی نماینده مردم طبس در مجلس قبل از تعیین تکلیف حوزه‌های انتخابیه در وزارت کشور و افزایش تعداد نمایندگان مجلس در سال 1390 در راستای تحقق خواسته مردم شهرستان از طریق مراجع ذیربط اقدام لازم مبذول دارد.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول