اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در کمیسیون شوراهای مجلس صورت گرفت؛

تصویب اختصاص نماینده به طبس و بشرویه

خبرگزاری فارس: استقلال حوزه انتخابیه طبس و بشرویه به تصویب کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی رسید.

تصویب اختصاص نماینده به طبس و بشرویه
به گزارش خبرگزاری فارس از طبس، در جلسه اخیر کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی که روز گذشته برگزار شد، بخش‌هایی از لایحه «اصلاح جدول حوزه‌های انتخابیه مجلس شورای اسلامی و تعداد نماینده‌ها» به تصویب رسید.
در این لایحه یک نفر نماینده برای اضافه شدن به جمع نماینده‌های استان خراسان جنوبی درنظر گرفته شده است که این نماینده به حوزه انتخابیه شهرستان‌های طبس، فردوس، بشرویه و سرایان افزوده شده و این حوزه خود به دو حوزه انتخابیه تقسیم می‌شود که حوزه انتخابیه اول شامل شهرستان‌های فردوس و سرایان به مرکزیت شهر فردوس با یک نماینده و حوزه انتخابیه دوم شامل شهرستان‌های طبس و بشرویه به مرکزیت شهر طبس با یک نماینده است.
این طرح در کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید و در ادامه برای تصمیم نهایی به صحن مجلس شورای اسلامی ارائه و به رای نمایندگان گذاشته خواهد شد.
با تصویب نهایی این طرح در صحن مجلس، شهرستان‌های طبس و بشرویه از دوره آینده مجلس، دارای یک نماینده مستقل در مجلس شده و طبس مرکز حوزه انتخابیه می‌شود.
باتوجه به اینکه باید هر حوزه انتخابیه تنها در یک استان قرار گیرد و نیز اینکه نماینده اختصاص یافته به طبس و بشرویه مربوط به سهمیه استان خراسان جنوبی است، با تصویب نهایی این لایحه احتمال انتزاع طبس از استان یزد و الحاق این شهرستان به استان خراسان جنوبی افزایش می‌یابد.
در جلسه روز گذشته کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی همچنین با اضافه شدن یک نماینده به حوزه انتخابیه یزد، یک نماینده به حوزه انتخابیه مینودشت، کلاله، مراوه‌تپه و گالیکش و یک نماینده به حوزه انتخابیه فیروزآباد، قیر، کارزین و فراشبند موافقت شد.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول