اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پلیس گیلان خبر داد:

کشف 98 درصد جرایم خشن در گیلان

خبرگزاری فارس: رئیس پلیس گیلان از کشف بیش از 98 درصد جرایم خشن و 80 درصد جرایم عادی در 6 ماه سال جاری در این استان خبر داد.

کشف 98 درصد جرایم خشن در گیلان
به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، ابراهیم قائد رحمتی امروز پیش از خطبه‌های نماز جمعه این شهر در مصلای امام خمینی (ره) نقش مردم در امنیت را بسیار محوری و کلیدی عنوان کرد و اظهار داشت: مشارکت مردم در تولید آرامش در جامعه موثر است.
وی با تاکید براینکه امنیت پایدار با مشارکت عمومی مردم محقق می‌شود، افزود: وظایف عمده هر حکومت تامین امنیت و اجرای عدالت در جامعه است.
قائد رحمتی «جامعه ایمانی، حفظ ارزش‌ها، امنیت و آرامش» را عنوان روز سوم هفته نیروی انتظامی اعلام کرد و گفت: حضور مسئولان و فرماندهان پلیس در مراسم نماز جمعه، اعزام کاروان‌های فرهنگی به یگان‌های مرزی، برگزاری مانور شهری موتورسیکلت سواران قانونمند، ارائه خدمات انتظامی، برگزاری آزمون استخدامی و برگزاری یک نوبت اعزام به مراکز آموزشی نیروهای استخدامی از دیگر برنامه‌ها در هفته نیروی انتظامی است.
فرمانده نیروی انتظامی گیلان امنیت را بستر اجرای عدالت در جامعه نامید و تصریح کرد: امنیت یکی از اصلی‌ترین نیازهای بشری است.
وی نیروی انتظامی را یکی از اصلی‌ترین ارکان نظام اسلامی در عرصه امنیت خواند و بیان داشت: پلیس مقتدر و دانش‌محور می‌تواند امنیت پایدار در جامعه را محقق کند.
قائد رحمتی با بیان اینکه نیروی انتظامی با کمک مردم تلاش می‌کند امنیت مورد قبول در سطح جامعه را ایجاد کند، خاطرنشان کرد: ارتقای سطح آگاهی مردم در جامعه بسیار مهم است.
رئیس پلیس گیلان مراکز علمی و آموزش و پرورش را از مکان‌های مهم در فرهنگ‌سازی برشمرد و ادامه داد: 108 هزار و 253 نفر دانش‌آموز با هماهنگی آموزش و پرورش در 6 ماه سال جاری زیر پوشش آموزش چهره به چهره قرار گرفتند.
وی با اشاره به یک‌ هزار معلم راهور، یادآور شد: بیش از 44 هزار دانش‌آموز مقطع ابتدایی و 17 هزار دانش‌آموز مقطع راهنمایی مدرسه‌های گیلان همیار پلیس در این استان هستند.
قائد رحمتی به حضور بیش از 400 هزار دانش‌آموز گیلانی در آموزش‌های نیروی انتظامی اشاره کرد و بیان داشت: بیش از 41 هزار بازدید فنی خودرو در 6 ماه سال جاری در بخش پلیس راهنمایی و رانندگی گیلان انجام شده است.
رئیس پلیس گیلان از کشف بیش از 98 درصد جرایم خشن و 80 درصد جرایم عادی در شش ماه سال جاری در این استان خبر داد و افزود: مردم در این مدت 524 هزار و 226 بار با 110 تماس گرفتند که روزانه یک ‌هزار و 410 مورد به طور میانگین بود.
این مسئول با بیان اینکه از این تعداد تماس 343 هزار و 927 مورد منجر به عملیات پلیسی شده، تصریح کرد: 176 هزار و 675  تماس مردم برای راهنمایی خواستن از پلیس بود.
قائد رحمتی تلفن 110 را در خدمت مردم بیان کرد و یادآور شد: پلیس با توجه به شاخص‌های تعیین شده برای حضور در محل وقوع حادثه تسریع داشته و تاخیر نداریم.
رئیس پلیس گیلان با اشاره به اینکه مردم در بخش تصادفات هنوز گلایه دارند، متذکر شد: تصادفات خسارتی کمتر از یک میلیون و 500 هزار تومان نیاز به کروکی پلیس ندارد و رانندگان خودروها با مراجعه به بیمه‌ها می‌توانند خسارت خود را دریافت کنند.
به گفته وی، رانندگان خودروهایی که پس از تصادف راه را برای عبور دیگر خودروها باز نکنند اعمال قانون و جریمه می‌شوند.
قائد رحمتی همچنین از پلمب یک ‌هزار و 537 واحد صنفی متخلف در 6 ماه سال جاری خبر داد و گفت: این رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته 27 درصد افزایش دارد.
فرمانده نیروی انتظامی گیلان به افزایش کشف 35 درصدی مشروبات الکلی دست‌ساز در شش ماه سال جاری نسبت به سال گذشته اشاره کرد و افزود: 77 درصد در کشفیات مشروبات الکلی وارداتی افزایش داریم.
این مسئول به کشته شدن سالانه 20 هزار نفر بر اثر تصادفات ناشی از حوادث رانندگی در ایران اشاره کرد و گفت: جامعه به نقش انسان، خودرو و جاده در تصادفات آگاهی دارد و به آن حساس است.
رئیس پلیس گیلان آماده‌ساری بستر جاده‌ها همگام با افزایش سرعت خودروها را موثر خواند و اضافه کرد: خودروی خوب و مناسب در کاهش تصادفات تاثیرگذار بوده ضمن اینکه عامل انسانی نقش مهمی در تصادفات ناشی از حوادث رانندگی دارد.
وی سرعت غیرمجاز و عدم رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی را سبب بروز تصادفات دانست و خاطرنشان کرد: هر جا عامل انسانی آموزش دیده باشد حتی با وجود جاده و خودروی نامناسب توانسته است هدف خود را ادامه دهد.
قائد رحمتی بیش از 80 درصد جاده‌های گیلان را فرعی و روستایی ذکر کرد و بیان داشت: عامل انسانی مهم‌ترین عامل حادثه در تصادفات ناشی از رانندگی با وجود بستر مناسب مانند بزرگراه است.
فرمانده نیروی انتظامی گیلان با بیان اینکه آموزش راهنمایی و رانندگی و اصلاح فرهنگ صحیح ترافیکی موجب کاهش حجم خسارت‌های جانی و مالی در حوادث رانندگی می‌شود، عنوان کرد: 14 میلیون خودرو در حال حاضر در کشور تردد می‌کنند.
وی با اشاره به کاهش 7 هزار نفری تلفات جاده‌ای نسبت به سال‌های گذشته در کشور، بیان داشت: بحث ارتقای فرهنگ صحیح ترافیکی در جامعه موثر واقع شده است.
قائد رحمتی کاهش تلفات ناشی از حوادث رانندگی را تنها تلاش پلیس ندانست و افزود: گیلان 16 درصد در بحث تصادفات فوتی در شش ماه امسال نسبت به سال گذشته کاهش داشته است.
رئیس پلیس گیلان از کاهش 9 درصدی تصادفات جرحی در 6 ماه سال جاری خبر داد و  اذعان داشت: 54 درصد خسارت‌های ناشی از تصادفات حوادث رانندگی نسبت به سال گذشته کاهش داریم.
وی اظهار امیدواری کرد که روزبه‌روز شاهد کاهش تلفات ناشی از حوادث رانندگی در جامعه باشیم.
انتهای پیام/ن۱۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول