اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار اردبیل خبر داد:

اختصاص 400 میلیون تومان به ورزش از محل ارتقای شاخص‌ها

خبرگزاری فارس: استاندار اردبیل گفت: از محل ارتقای شاخص‌های فرهنگی 400 میلیون تومان به بخش ورزش در استان اردبیل اختصاص می‌یابد.

اختصاص 400 میلیون تومان به ورزش از محل ارتقای شاخص‌ها
سید حسین صابری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: دولت به طور مستقیم به دنبال تیم‌داری نیست بلکه از سرمایه‌گذاران و علاقمندان این حوزه حمایت می‌کند تا با حضور خود به تقویت و رشد تیم‌های ورزشی و حضور موفق آنها در عرصه‌های مختلف داخلی و خارجی کمک می‌کند.
وی با یادآوری این که بخش خصوصی و صاحبان صنایع باید از تیم‌های ورزشی استان حمایت کنند، افزود: در کنار اختصاص اعتبار مورد نیاز در حمایت از ورزش همگانی و قهرمانی و حضور بخش خصوصی  در تقویت بنیه ورزش استان خود ورزشکاران نیز باید در تامین هزینه‌ها قناعت کرده و به  توسعه و رشد حقیقی فکر کنند.
این مسئول بیان داشت:‌ ما به عنوان نماینده دولت در استان وظیفه تقویت حوزه ورزش و تربیت بدنی را بیشتر با تامین زیرساخت‌های مورد نیاز داریم که در این ارتباط ایجاد فضاها و اماکن ورزشی رد مناطق شهری و روستایی از مسئولیت‌ها و ماموریت‌های ماست.
صابری اضافه کرد: اگر به ساخت و سازهای فضاهای ورزشی در چند سال اخیر توجه کنیم به خوبی روشن است که با عنایت دولت خدمتگزار سعی شده است حداقل فضاهای ورزشی در مناطق روستایی و محروم مهیا شود تا جوانان از داشتن امکانات اولیه محروم نباشند.
وی یکی دیگر از وظایف این حوزه را ایجاد ارتباط و تقویت ساختار ورزشی منسجم و منظم و همچنین پیگیری بسیاری از مطالبات از طریق فدراسیون‌ها و تشکیلات ورزشی اعلام کرد و افزود: این پیگیری‌ها و به سرانجام رسیدن کارها، کار یک نفر یا چند نفر نیست بلکه پیگیری‌های مستمر و قابل اتکایی نیاز است تا ورزش استان اردبیل بتواند به یک جهش واقعی با حمایت فدراسیون‌ها و دستگاه‌های ذی‌ربط دست یابد.
استاندار اردبیل ابراز داشت: ما نیز به نوبه خود هم از لحاظ امکانات و هم اعتبارات پیگیری‌های خود را از طریق وزارت ورزش و جوانان و فدراسیون‌ها ادامه می‌دهیم و معتقدیم حرکت در راستای رشد و تعالی ورزش وظیفه همه است و این حرکت با همدلی و انسجام به نتیجه و ثمر می‌رسد.
صابری وظیفه خانواده‌ها را نیز در توجه به توسعه ورزش خطیر و قابل اتکا توصیف کرد و افزود: وزارت ورزش و جوانان باید همه جانبه و با یک نگرش پررنگ‌تر به حوزه ورزش و جوانان برنامه‌ریزی‌ها و کارهای اساسی را انجام داده و در پیش بگیرد تا بدون تزلزل و تردیدی جوانانی با نشاط، ورزشکار و توانمند را تربیت کرده و تحویل دهیم.
وی ضرورت سرمایه‌گذاری در حوزه زیرساخت‌های ورزش و تقویت اعتبارات عمرانی را یادآور شد و بیان داشت: ما امسال از محل اعتبارات استانی سعی کردیم سهم ورزش را افزایش داده به طوری که 3 میلیارد و 36 میلیون تومان اعتبار برای این حوزه در نظر گرفته شده است.
این مسئول ادامه داد: ‌با احتساب همه سرفصل‌ها از محل اعتبارات استانی و عمرانی 3 میلیارد و 70 میلیون تومان به حوزه ورزش اختصاص یافته است که با احتساب اعتبار در نظر گرفته شده از محل ارتقای شاخص‌های فرهنگی این رقم به 3 میلیارد و 470 میلیون تومان می‌رسد.
صابری یادآور شد: این میزان اعتبار نسبت به سال گذشته 370 میلیون تومان افزایش یافته است که هر چند کافی به نظر نمی‌رسد اما ما در حد وسع و توان خود سعی کردیم با این افزایش یک تحرکی را به ورزش استان ببخشیم.
استاندار اردبیل در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: با مبادله موافقت‌نامه‌های بودجه‌ای معوقه حقوق کارکنان نیز که به دلیل ادغام چند ماه عقب افتاده بود پرداخت شده و در این زمینه نیز با مشکلی خاص روبرو نیستیم.
انتهای پیام/م10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول