اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

توسط فرمانده انتظامی آستارا صورت گرفت؛

اهدای 50 کلاه ایمنی به موتورسواران آستارا

خبرگزاری فارس: فرمانده انتظامی آستارا تعداد 50 عدد کلاه ایمنی به موتورسواران جوان این شهرستان اهدا کرد.

اهدای 50 کلاه ایمنی به موتورسواران آستارا
به گزارش خبرگزاری فارس از آستارا، نادر خورسند پیش از ظهر امروز در همایش فرهنگ یاران ترافیک این شهرستان، اظهار داشت: آموزش و پرورش از جمله اداره‌ای است که از طریق همیاران پلیس، معلمان و فرهنگیان نقش مهمی را در ارتقای فرهنگ ترافیکی در جامعه ایفا کرده است.
خورسند توجه و رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی را موجب سلامت فردی و اجتماعی دانست و افزود: طبق آماری که راهنمایی و رانندگی آستارا در شش ماهه نخست امسال ارائه داده، بیش از 43 درصد از تصادفات صورت گرفته مربوط به موتورسیکلت‌ها بوده که از این آمار نیز 65 درصد آنها تصادف منجر به فوت است.
فرمانده انتظامی آستارا با تاکید بر لزوم استفاده از کمربند ایمنی در خودروها و کلاه ایمنی برای موتورسواران، در اقدامی نمادین تعداد 50 کلاه ایمنی ویژه موتورسیکلت را به جمعی از جوانان و فرهنگیان شهرستان اهدا کرد و خواستار ترویج فرهنگ استفاده از کلاه ایمنی در بین جوانان شد.
وی افزایش 30 درصدی ترافیک درون شهری را از جمله مشکلات موجود در فصل بازگشایی مدارس عنوان کرد و گفت: تمرکز خودروهای شخصی والدین در جلوی مدارس به دلیل جابه‌جایی فرزندان، یکی از مشکلات جدی در این زمینه بوده و استفاده از خودروهای عمومی و سرویس مدارس بهترین راه حل برای این معضل است.
معاون سیاسی‌ اجتماعی فرماندار آستارا نیز در این همایش رعایت تمام قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی را موجب حفظ جان و مال شهروندان دانست.
علی پورواجد رانندگی غیر اصولی و نمایشی و اجرای حرکات خارج از قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی توسط رانندگان خودروها و موتورسیکلت‌ها را موجب آزرده خاطر شدن شهروندان عنوان کرد.
وی تصریح کرد: خداوند نخستین ماموری که به انسان‌ها داده، عقل اوست و رعایت قانون نیز در فهم ماست و هر شخصی که قوانین و مقررات را رعایت نمی‌کند ابتدا به خود ضرر می‌زند که امیدواریم با تقویت فرهنگ ترافیک در جامعه متوجه ضرورت رعایت مقررات باشند.
به گزارش فارس؛ طبق آمار راهنمایی و رانندگی آستارا، در شش ماهه نخست امسال تنها سه مورد تصادف درون شهری منجر به فوت صورت گرفت که تغییری نسبت به آمار مشابه سال گذشته در آستارا نداشته است.
انتهای پیام/ن۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول