اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با اعتبار 50 میلیارد ریال محقق می‌شود؛

احداث سد تنگ‌ارم در دشتستان

خبرگزاری فارس: مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای استان بوشهر از احداث سد تنگ‌ارم در دشتستان خبر داد.

احداث سد تنگ‌ارم در دشتستان
به گزارش خبرگزاری فارس از دشتستان، شاهپور رجایی در بازدید از طرح‌های آب منطقه‌ای بوشهر در تنگ‌ارم اظهار داشت: دشتستان از قطب‌های بزرگ کشاورزی استان است و برای رشد و رونق کشاورزی در این شهرستان باید مدیریت منابع آب را به بهترین شکل انجام دهیم.
وی افزود: احداث چند سد و همچنین احداث تعدادی سد ملاتی در دشتستان در دستور کار قرار دارد که انتظار داریم با کمترین مشکل اجرایی شوند.
مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای استان بوشهر از احداث سد تنگ‌ارم در دشتستان خبر داد و خاطرنشان کرد: مطالعه فاز یک آن تمام شده و برای اجرایی کردن این سد با هدف تامین آب شرب منطقه، 50 میلیارد ریال اعتبار نیاز است که باید از تمام ظرفیت موجود برای تکمیل و راه‌اندازی این مهم استفاده کنیم.
رجایی تصریح کرد: احداث سد دالکی نیز از جمله طرح‌های مهم سدسازی در دشتستان است که کار مطالعه و راه دسترسی به این سد در حال انجام است و حدود یک میلیارد تومان برای این فاز اعتبار در نظر گرفته شده است.
وی گفت: بر اساس برآوردها و پیش‌بینی‌های به عمل آمده، سد دالکی با ارتفاع 110متر از بستر رودخانه و با مخزن قریب به 600میلیون متر مکعب احداث و راه‌اندازی خواهد شد.
مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای بوشهر گفت: تامین آب اراضی دشت دالکی، تامین آب نخلستان‌های حاشیه رودخانه حله، تامین آب شبکه کلل و بهبود وضعیت نخلستان‌های منطقه از مهم‌ترین فواید این سد است.
رجایی اذعان داشت: در استان بوشهر طی دو سال گذشته کارهای بزرگی در راستای تامین آب کشاورزی در مناطق مختلف انجام شده و شاهد رضایت خاطر باغداران و کشاورزان هستیم.
فرماندار دشتستان نیز بیان داشت: دشتستان دارای بیشترین سطح زیر کشت نخیلات و صیفی‌جات در سطح استان است و برای پیشرفت بیشتر در حوزه کشاورزی باید از منابع آب موجود بیشترین استفاده را ببریم.
غلامحسین خسروی افزود: احداث سد دالکی اقدامی بسیار خوب است که تلاش می‌کنیم با تخصیص اعتبارات شهرستانی و پیگیری اعتبارات ملی نسبت به تکمیل این سد در کوتاه‌ترین زمان ممکن اقدام کنیم.
وی ابراز داشت: استاندار بوشهر تلاش زیادی برای تسریع در تکمیل پروژه‌های سدسازی دارد و تلاش دستگاه‌های اجرایی در سال جهاد اقتصادی نیز روند رو به رشدی داشته و انتظار داریم به اهداف خود برسیم.
انتهای پیام/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول