اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان دشتستان خبر داد:

کشت گوجه‌فرنگی در 1500 هکتار از اراضی دشتستان

خبرگزاری فارس: رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان دشتستان از کشت گوجه‌فرنگی در هزار و 500 هکتار از اراضی دشتستان خبر داد.

کشت گوجه‌فرنگی در 1500 هکتار از اراضی دشتستان
به گزارش خبرگزاری فارس از دشتستان، حسین قیصری بعد از ظهر امروز در آیین کشت گوجه‌فرنگی در بخش ارم دشتستان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: دشتستان دارای اراضی مستعد و ارزشمندی است و این شهرستان نقش مهمی در تولید محصولات مختلف کشاورزی در استان و کشور دارد.
وی افزود: استفاده بهینه از اراضی کشاورزی و استفاده از فناوری نوین از راهکارهای مهم برای تقویت کشاورزی در شهرستان است و امیدوار هستیم روز به روز شاهد بهبود وضعیت کشاورزی باشیم.
رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان دشتستان از کشت بیش از 25 میلیون بوته نشاء گوجه‌فرنگی خبر داد و خاطرنشان کرد: از امروز و با تلاش کشاورزان دشتستان، کشت 25 میلیون و 500 هزار بوته نشاء گوجه‌فرنگی در بخش‌های مرکزی، ارم و بوشکان این شهرستان آغاز شده است.
قیصری از کشت گوجه‌فرنگی در هزار و 500 هکتار از اراضی دشتستان خبر داد و گفت: کشت این تعداد نشاء در سطح یک‌هزار و 500 هکتار از اراضی این شهرستان آغاز شده که تا پایان مهر ماه ادامه خواهد داشت.
وی اضافه کرد: تهیه و عمل‌آوری این تعداد نشاء در هفت واحد گلخانه این شهرستان انجام شده است.
این مسئول عنوان کرد: غیر از شیوه کشت نشاء، کشت مستقیم گوجه فرنگی نیز که از طریق تخم آن صورت می‌گیرد تا تاریخ 20 آبان ماه در این شهرستان ادامه خواهد داشت. 
‌قیصری از برداشت 50 هزار تن گوجه‌فرنگی در دشتستان خبر داد و بیان کرد: پیش‌بینی می‌شود که 50 هزار تن گوجه‌فرنگی در این اراضی تولید شود که علاوه بر مصرف شهرستان به سایر استان‌های همجوار نیز صادر می‌شود. 
رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان دشتستان از وجود 25 هکتار گلخانه در دشتستان خبر داد و اظهار کرد: از تمام توان و ظرفیت موجود در شهرستان برای رشد و توسعه کشاورزی بهره می‌بریم.
قیصری گفت: در سالی که توسط مقام معظم رهبری به نام سال جهاد اقتصادی نام‌گذاری شده باید برای رشد بهره‌وری و شکوفایی اقتصادی تلاش کنیم.
انتهای پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول