اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم اراک در مجلس:

رسیدن به دنیای الکترونیکی نیازمند اطلاعات به‌هنگام است

خبرگزاری فارس: نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی گفت: برای رسیدن به دنیای الکترونیکی نیازمند اینترنت پرسرعت، پول الکترونیک و اطلاعات به روز و به هنگام هستیم.

رسیدن به دنیای الکترونیکی نیازمند اطلاعات به‌هنگام است
به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، عباس رجایی در چهاردهمین همایش ملی شهروند الکترونیک در اراک افزود: روزی که دنیای الکترونیک گشوده شد کسی فکر نمی‌کرد که علوم بر این پایه شکل بگیرد، ولی امروز آنقدر سرعت الکترونیک زیاد است که انسان خودش را بی‌ثبات می‌داند.
وی اظهار داشت: امروز می‌بینیم که در سخت‌افزارهای بسیار کوچک، دنیایی از اطلاعات جمع‌آوری می‌شود که شاید اگر می‌خواستیم با کاغذ این اطلاعات را جمع‌آوری کنیم، به حجم و مکانی چند برابر کره زمین نیاز بود.
وی اظهار داشت: این پنجره نشان دهنده این است که ما باید در این فضا خیلی سریع‌تر و جدی‌تر باشیم.
نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس با اشاره به اینکه باید یک شهر مجازی که همه المان‌ها و رفتارهای ما در آن مجازی خواهد بود ایجاد کنیم، بیان کرد: در یک شهر مجازی همه اقدامات در قالب یک رفتار مجازی واقعی خواهد شد، یعنی در دنیای مجازی شما خرید می‌کنید اما این خرید واقعی است یعنی در یک فضای مجازی یک اقدام حقیقی صورت می‌گیرد.
 رجایی تصریح کرد: اگر کشور ما می‌خواهد دولت الکترونیک و شهر الکترونیک درست کند و مصرف‌‌ها را پایین بیاورد حتما باید شهر مجازی را شکل بدهد و برای اینکه این فضا شکل بگیرد ما باید در اینترنت جایگاه واقعی خودمان را داشته باشیم.
وی با اشاره به اینکه یک شبکه آفلاین نمی‌تواند کار یک شبکه آنلاین را انجام دهد، گفت: نمی‌شود سرعت اینترنت پایین باشد و کار الکترونیکی انجام داد باید برای انجام کارها آنلاین باشیم.
نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: شهروند الکترونیک و یا شهروندی که از الکترونیک استفاده می‌کند شهروندی است که می‌خواهد از دنیای مجازی بهره‌مند ‌شود.
رجایی بیان کرد: اگر بخواهیم خودمان را در دنیای الکترونیکی و فضای مجازی در یک سطح و پایه مناسب قرار دهیم باید به زیرساخت‌های اساسی و ایجاد چند پیش‌نیاز ضروری بپردازیم.
وی ادامه داد: شهروند آموزش می‌بیند که چگونه در دنیای الکترونیک کار کند اما وقتی برای استفاده از این امکان به سراغ دستگاه‌ ATM می‌رود و یا در فروشگاهی برای استفاده از سیستم پوز اقدام می‌کند با مشکل ارتباط مواجه می‌شود.
نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی گفت: بنابراین شبکه اینترنت ما با این روند جواب نمی‌دهد و باید آن را اصلاح کنیم و یا اینترانت داخلی درست کنیم و اجازه بدهیم که با سرعت بالا کار انجام شود.
رجایی تاکید کرد: اگر نمی‌توانیم و یا نمی‌خواهیم حداقل سیستم دفاعی را تقویت کنیم و سرعت اینترنت جهانی را بالا ببریم، بنابراین یکی از پیش‌نیازهای اساسی ما برای ورود به دنیای الکترونیک اینترنت پرسرعت است که مخابرات در این زمینه باید بیشتر کار کند.
وی از نیازهای دیگر برای ورود به دنیای الکترونیک را پول الکترونیک دانست و گفت: پول الکترونیک نیز از مسائل مهم و اساسی در دنیای الکترونیک است که حتما باید شکل بگیرد.
نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس اضافه کرد: در سیستم بانکی، پول الکترونیک باید حتما تعریف شود و اگر پول الکترونیک را تعریف نکردیم نمی‌توانیم یک کار آنلاین در شبکه بانکی انجام دهیم به همین صورت پولشویی را هم نمی‌توانیم ردیابی کنیم.
رجایی ادامه داد: همانطور که دیدید امروز یک مسئله بانکی اتفاق می‌افتد که نشان‌دهنده این است که این شبکه آنلاین ما دارای سیستم هوشمند نیست که می‌توانند در یک شعبه این همه پول را رد و بدل کنند اما اگر یک شبکه آنلاین پولی و مالی داشته باشیم و پول الکترونیک هم داشته باشیم قطعا این اتفاق نمی‌افتد.
وی بیان داشت: از موارد دیگر این است که اساسا اطلاعات باید در داخل کشور الکترونیک شود وقتی شما اطلاعات سیستم‌هایی که در کشور وجود دارد انحصاری کردید و شبکه اطلاعاتی و سیستم‌های افقی و عمودی آن را شکل ندادید و به طور کل این اطلاعات را عمومی نکردید طبیعتا همواره شهروند در دور باطل و تسلسلی که در مسئله مجازی دنبال می‌کند، اسیر می‌شود.
رجایی افزود: به طور مثال دانشگاه‌های ما به صورت اینترنتی ثبت نام می‌کنند که کار بسیار خوبی است ولی در همین سیستم اینترنتی ثبت نام دانشجو به مشکل برمی‌خورد و به موقع نمی‌تواند کارش را انجام دهد چرا که همه اطلاعاتی که می‌خواهد، در این شبکه قرار نگرفته که طبیعتا جواب نمی‌دهد.
وی در ادامه گفت: اگر می‌خواهیم یک حرکت الکترونیک انجام دهیم باید همه قسمت‌های آن را برایش طراحی و تعریف کنیم.
وی افزود: به طور مثال در جاده‌های کشور دوربین گذاشته‌ایم که برخورد پلیس با شهروندان متخلف کم شود اما این دوربین‌ها یا کار نمی‌کنند و یا اگر هم کار کنند به آن اعتمادی نیست و می‌بینیم پلیس راه باز هم دوربین در دست در جاده‌ها مستقر است.
نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: این روش الکترونیکی به این شکل فاقد فایده است و نشان می‌دهد که ما بخش‌هایی از این بدنه طراحی شده برای مسئله الکترونیک را یا ندیده‌ایم، یا ناقص دیده‌ایم و یا اساسا برایش برنامه‌ای نداریم.
رجایی تاکید کرد: بنابراین الزام در این است که آزاد سازی اطلاعات در شبکه‌های اداری، اجرایی و سیستم‌های مختلف در کشور صورت گیرد و از اقدامات مهمی دیگری که باید به آن بپردازیم بانک اطلاعاتی است که باید به‌روز باشد
وی بیان داشت: به روز رسانی اطلاعات در یک شبکه الکترونیکی از اهمیت بسیاری برخوردار است بنابراین در روش‌های مربوط به اطلاع‌رسانی باید همواره سیستم تغییر را در طراحی‌هایمان اعمال کنیم.
نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان ساخت: نباید یک شهر مجازی و یک حرکت الکترونیکی، مبنایی برای صرفا منافع بیشتر در نظر گرفته شود چرا که خدمت‌رسانی با منفعت سنجیده نمی‌شود.
رجایی گفت: بنابراین به روز رسانی و به هنگام سازی اطلاعات نیز یکی از الزامات و پیش نیازهای حرکت الکترونیکی است.
وی اظهار داشت: در نهایت آموزش از موارد مهم و پیش‌نیاز حرکت الکترونیکی است و اگر ما بخواهیم یک شهر الکترونیکی داشته باشیم و یک شهروندی را داشته باشیم که بتواند از الکترونیک درست استفاده کند باید آموزش‌های لازم را ببیند و در سیستم IT آموزش‌های مختلفی را برایش در نظر بگیریم.
وی گفت: حرکت‌های الکترونیکی علاوه بر مسائلی که بیان شد باید ویژگی‌ فراگیری را نیز داشته باشد و در تمام بخش‌های کشاورزی، تجارت، علم، آموزش و... گستردگی داشته باشد.
نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: اگر این سیستم مجازی در یک قسمت مثلا اداری به وجود بیاید و در قسمت‌های دیگر نتوانیم آن را ایجاد کنیم کاربری لازم را برای کشور نخواهد داشت.
انتهای پیام/م10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول