اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ثبت احوال آذربایجان غربی:

مدارک هوشمند ورودی دولت الکترونیک است

خبرگزاری فارس: مدیر کل ثبت ‌‌احوال آذربایجان غربی گفت: استفاده از لوازم دیجیتالی به ویژه مدارک هوشمند در عصر حاضر کلید ورود به دولت الکترونیک محسوب می‌شود.

مدارک هوشمند ورودی دولت الکترونیک است
محمد جوان امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ارومیه، اظهار داشت: اسناد هویتی دیجیتال از جمله کارت ملی و شناسنامه هوشمند در دولت الکترونیک از کاربردهای بسیار زیاد و متنوعی برخوردار هستند به‌ طوری که زمینه را برای حرکت به سمت جامعه اطلاعاتی فراهم می‌کنند همچنین فرصت مناسبی به دست می‌آید تا افراد به شیوه‌ای مطمئن در فضای دیجیتالی قرار گیرند.
وی افزود: سازمان ثبت احوال کشور به عنوان مرجع امور هویتی ملت قلمداد می‌شود از این ‌رو طبق تصمیم مسئولان سازمان فوق در طول یک طرح برنامه‌ریزی شده کارت‌های ملی هوشمند جایگزین کارت‌های ملی سابق می‌شود، با توجه به اینکه کارت‌های فوق کاربردهای متعددی دارند با توسعه استفاده از آن در عملی شدن موضوع دولت الکترونیک گام‌های بلندی برداشته می‌شود.
این مسئول خاطرنشان کرد: کارت ملی هوشمند مقدمه‌ای برای ورود به جامعه اطلاعاتی محسوب می‌شود به‌ طوری که با عملی شدن آن مسائلی مانند توزیع عادلانه فرصت‌ها، کاهش هزینه‌های دولت، مردم و بنگاه‌ها جنبه عملی پیدا می‌کند.
وی در ادامه گفت: با پیاده کردن طرح کارت ملی هوشمند، این امکان فراهم می‌شود خدمات به روش ساده، سریع و با کیفیت بالاتر به اقشار مختلف مردم ارائه شود همچنین این موضوع منجر به بهبود سطح کیفی زندگی مردم و بالا رفتن سطح رضایت مردم از دولت می‌شود.
جوان با بیان اینکه نخستین کارایی کارت ملی هوشمند شناسایی است، بیان کرد: کارت ملی هوشمند مانند همه کارت‌های شناسایی دیگر کاربرد شناسایی برای صاحب آن در مقابل دیگران دارد ولی کارت سوخت، گواهینامه رانندگی، کارت سلامت، کارت اشتغال به تحصیل، کارت تلفن، کارت پرداخت و کارت هدفمند کردن یارانه‌ها از جمله سایر قابلیت‌های کارت‌های فوق است.
این مسئول با تاکید بر اینکه مهم‌ترین ویژگی این کارت‌ها شناسایی بودن آنها است، یادآور شد: برای ارائه کردن این خدمت در زمان ثبت‌نام، اطلاعات فرد از جمله نام، نام خانوادگی، تاریخ، محل تولد و مواردی از این قبیل بر روی آن قرار داده می‌شود به ‌طوری که هر موقع اطلاعات هویتی فرد نیاز است وی نسبت به ارائه آن اقدام می‌کند تا به‌ شکل دیجیتالی شناسایی شود.
وی به یکی دیگر از ویژگی‌های کارت مذکور مبنی بر تصدیق هویت نیز اشاره کرد و گفت: در کارت‌های سنتی به وسیله عکس صاحب کارت و یک مهر مخصوص روی آن، عمل تصدیق انجام می‌شد که در کارت‌های جدید نیز فرآیند مشابهی وجود دارد اما تصدیق هویت در این وسیله فقط به عکس محدود نمی‌شود.
مدیرکل ثبت احوال آذربایجان غربی اظهار داشت: برای شناسایی فرد اطلاعات بیومتریک مانند اثر انگشت و لاله گوش بر روی کارت تعبیه می‌شود بنابراین تصدیق همه این اطلاعات به طور الکترونیکی در یک مرکز بهره‌برداری امکان‌پذیر است.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول