اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سیاسی امنیتی استاندار گیلان اعلام کرد:

کاهش مراجعه مردم به اداره‌ها با استقرار دولت الکترونیک

خبرگزاری فارس: معاون سیاسی امنیتی استاندار گیلان گفت: استقرار دولت الکترونیک موجب کاهش مراجعه مردم به اداره‌ها می‌شود.

کاهش مراجعه مردم به اداره‌ها با استقرار دولت الکترونیک
به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، غلامعلی رضوانی ‌در جلسه کارگروه حقوق شهروندی گیلان تمام دستورالعمل‌ها را برای اصلاح امور عنوان کرد و اظهار داشت: اجرای قوانین موجب روان‌تر شدن فعالیت‌های مردم می‌شود.
وی حفظ حقوق شهروندی را دارای دو جنبه نامید و افزود: بحث آموزش به دانش‌آموزان به صورت مدون یکی از جنبه‌های حفظ حقوق شهروندی است.
رضوانی با اشاره به اینکه جنبه عملی حفظ حقوق شهروندی هنوز فراگیر نشده است، تصریح کرد: گام‌های مثبتی در زمینه حقوقی شهروندی برداشته شده است.
معاون سیاسی امنیتی استاندار گیلان استقرار دولت الکترونیک را سبب کاهش مراجعه مردم به اداره‌ها دانست و ابراز داشت: سیستم دولت الکترونیک رابطه ارباب با خادم را روان‌تر می‌کند و بار عظیمی از دوش کارکنان، کارشناسان و مردم برمی‌دارد.
وی به سیستم‌های خودپرداز بانک‌ها اشاره کرد و گفت: راه‌اندازی خودپردازها سبب کاهش مراجعه مردم به بانک‌ها شده است.
رضوانی با تاکید براینکه در بحث حقوق شهروندی در عرصه افکار عمومی ماموریت مهمی به عهده داریم، اذعان داشت: عامه مردم باید در بحث شهروندی احساس امنیت کنند و حق آنها ضایع نشود.
معاون سیاسی امنیتی استاندار گیلان مدیران را خادم مردم خواند و متذکر شد: مدیران باید پاسخگوی مراجعه‌های مردمی باشند و حق مردم نباید از بین برود.
وی مراجعه کنندگان به اداره‌ها را ارباب نامید و خاطرنشان کرد: مردم نباید احساس نیاز به واسطه داشته باشند ضمن اینکه ارتباط مدیران با مراجعه کنندگان باید رابطه خادم با ارباب باشد.
رضوانی با بیان اینکه کارکنان نوع برخورد با مراجعه کنندگان را از مدیران می‌آموزند، تصریح کرد: با رفتار و عمل غیرزبانی باید مردم را به خیر دعوت کرد.
معاون سیاسی امنیتی استاندار گیلان برخورد یکسان با مردم را حائز اهمیت عنوان کرد و افزود: رسانه‌ها در آموزش حقوق شهروندی تاثیرگذارند ضمن اینکه تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله داریم.
وی به سوزاندن کاه و کلش برنج توسط کشاورزان اشاره کرد و اظهار داشت: بعضی از مردم با سوزاندن کاه و کلش توسط کشاورزان در معرض خفگی قرار گرفتند و محیط زیست آلوده شده است.
رضوانی با اشاره به اینکه کشاورزان با سوزاندن ضایعات برنج حقوق شهروندی را رعایت نمی‌کنند، بیان داشت: مردم حقوق شهروندی را باید از مدیران بخواهند.
معاون سیاسی امنیتی استاندار گیلان تمام ضایعات محصول برنج را قابل استفاده عنوان کرد و یادآور شد: از کاه و کلش محصول برنج می‌توان برای علوفه دام و دیگر موارد استفاده کرد.
وی تاکید، تذکر، آموزش و توجیه در امر رعایت حقوق شهروندی در ابعاد مختلف را از کودکی موثر خواند و اذعان داشت: حفظ محیط زیست و سلامت مردم در حقوق شهروندی باید رعایت شود.
مدیرکل امور اجتماعی استانداری گیلان نیز در این جلسه بررسی سازوکارهای لازم برای استفاده از ظرفیت‌های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی به منظور اشاعه حقوق شهروندی را یکی از محورهای جلسه اعلام کرد.
عزیز پورعزیزی گزارش سازمان بهزیستی گیلان در زمینه ارائه راهکارها و موانع مختلف در زمینه گسترش آگاهی‌های حقوق شهروندی در مناطق آسیب‌زای استان و شهرستان را از جمله محورهای جلسه ذکر کرد و افزود: ارائه راهکارها و برنامه‌های لازم از طرف شهرداری رشت به منظور انتقال اطلاعات و حقوق مختلف شهروندی برای جذب مشارکت شهروندان در شهر و همچنین ارائه طرحی از طرف آموزش و پرورش گیلان برای گسترش آگاهی‌های شهروندی در مدرسه‌ها و مقاطع مختلف آموزشی از دیگر محورهای جلسه حقوق شهروندی استان است.
وی جلسه حقوق شهروندی را در راستای ستاد صیانت از حقوق شهروندان دانست و تصریح کرد: 3 کارگروه ترویج فرهنگ عفاف و حجاب، ارتقای امنیت اجتماعی و حقوق شهروندی در ستاد صیانت از حقوق شهروندان تشکیل شده است.
پورعزیزی بیشترین مراجعه کنندگان به سازمان‌ها را با اولویت شهرداری نامید و اظهار داشت: نیروی انتظامی نیز دارای مراجعه کنندگان بسیار است.
دبیر کارگروه حقوق شهروندی گیلان از پالایش قوانین زائد در دستگاه‌های مختلف اجرایی خبر داد و ابراز داشت: به بسیج حقوقدانان ماموریت داده شده است تا برای روان‌سازی قوانین تلاش کند.
وی با اشاره به اینکه مراجعه کنندگان به سازمان‌های گیلان با مشکلاتی مواجه هستند، خاطرنشان کرد: بحث حقوق شهروندی با جدیت دنبال می‌شود و مسئولان باید در اجرای این برنامه جدی باشند.
پورعزیزی به برنامه‌ریزی برای بیش از 100 دستگاه استان در امر حقوق شهروندی اشاره کرد و اذعان داشت: مردم در سازمان‌ها و اداره‌ها با برخی از دستورالعمل‌های دست و پاگیر مواجه‌اند.
مدیرکل امور اجتماعی استانداری گیلان خواستار برطرف کردن مشکلات مردم توسط دستگاه‌های مختلف شد و تصریح کرد: تمام مدیران باید برای روان‌سازی قوانین تلاش کنند.
انتهای پیام/ش10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول